حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

مقدمه

فصل اول، در بیان مقدمات علمیّه‌ی منهاج فردوسیان
مقدمه‌ی اول (خداوند، مشتاق تکامل ماست):
مقدمه‌ی دوم (پیامبران، منادیان تکامل هستند):
مقدمه‌ی سوم (برترین پیامبر، حضرت محمد بن عبدالله (ص) هستند):
مقدمه‌ی چهارم (استاد اعظم (ص) دوازده جانشین دارند):
مقدمه‌ی پنجم (استاد تکامل در این زمان، حضرت بقیة الله هستند):
مقدمه‌ی ششم (منابع هدایت، فقط قرآن و روایات معتبر است):
مقدمه‌ی هفتم (آموزه‌های قرآن و روایات، برای تکامل بشر، کافی است):
مقدمه‌ی هشتم (مجموعه‌ی کاملی از دیدگاه‌ها و احکام عملی، ارائه نشده است):
مقدمه‌ی نهم (عمل به مذاق منهاج فردوسیان، راه یقینی تکامل است):
مقدمه‌ی دهم (تکامل، تدریجی است و سیر یک‌باره، ممکن نیست):
مقدمه‌ی یازدهم (عمل‌گرایی، محور اصلی رسیدن به تکامل است):
مقدمه‌ی دوازدهم (اصحاب منهاج فردوسیان، انسان‌های ویژه‌ای هستند):
نتیجه‌ی نهاییِ مقدمات:
آثار و نشانه‌های عملیِ قبول دوازده مقدمه‌ی علمیّه

فصل دوم، در پاسخ به سؤالاتی در باره‌ی منهاج فردوسیان
سؤال 1: چگونه نام این نظام تربیتی، منهاج فردوسیان شد؟
سؤال 2: چرا نامش «منهاج فردوسیان» است نه «منهاج فردوس»؟
سؤال 3: چرا اقدام به وضع مصطلح جدیدی کرده‌اید؟
سؤال 4: چرا از نام «اسلام» و «مسلمان» استفاده نکرده‌اید؟
سؤال 5: چرا از نام «شیعه» برای این نظام تربیتی استفاده نکرده‌اید؟
سؤال 6: آیا روزی اسم «منهاج فردوسیان» جای «تشیع» را خواهد گرفت؟
سؤال 7: آیا منهاج فردوسیان، مذهب جدیدی است؟
سؤال 8: آیا منهاج فردوسیان، فرقه‌ی جدیدی است؟
سؤال 9: هدف از نوشتن و انتشار منهاج فردوسیان چیست؟
سؤال 10: شعار منهاج فردوسیان چیست؟
سؤال 11: چه کسانی مخاطب اصلی منهاج فردوسیان هستند؟
سؤال 12: منهاج فردوسیان چه کسانی را مورد نقد قرار می‌دهد؟
سؤال 13: سلسله‌ی طریقتی منهاج فردوسیان چیست؟
سؤال 14: سیر مطالعه‌ی آثار منهاج فردوسیان چگونه است؟
سؤال 15: چیدمان قانون‌ها در طبقات مختلف، پیرو چه ضابطه‌ای بوده است؟
سؤال 16: آیا برای استجماع قواعد نظری و قوانین عملی، نیاز به اجتهاد است؟
سؤال 17: چرا کتاب‌های «قواعد» و «قوانین»، بدون مستندات منتشر شده است؟
سؤال 18: چگونه از مبانی نظری و دستورات عملی این نظام تربیتی مطلع شویم؟
سؤال 19: چرا در «منهاج فردوسیان» نقش «استاد» در تربیت را قبول ندارند؟
سؤال 20: چطور در منهاج فردوسیان، شخص غائب می‌تواند «استاد» باشد؟
سؤال 21: چرا به‌جای لفظ «پیامبر» و «امام» از «استاد» استفاده می‌کنید؟
سؤال 22: چگونه قاعده‌های نظری را در «جدول محاسبه» قرار دهیم؟
سؤال 23: چگونه قانون‌های عملی را در «جدول محاسبه» قرار دهیم؟
سؤال 24: «جدول آماده‌ی محاسبه» چیست؟
سؤال 25: آیا «جدول محاسبه» بدعت نیست؟
سؤال 26: فرق توضیحات میان [کروشه] با توضیحات میان {قلاب} چیست؟
سؤال 27: آیا برای خدمات منهاجی هزینه‌ای دریافت ‌می‌شود؟
سؤال 28: عبارت «27 رجب» در آرم منهاج فردوسیان به چه معنی است؟
سؤال 29: ملاک تشخیص رؤیای صادقه و مکاشفه در منهاج فردوسیان چیست؟
سؤال 30: آیا عمل به قوانین منهاج فردوسیان، برای کفار، فایده دارد؟
سؤال 31: منظور از واضحات و مسلّمات چیست؟
سؤال 32: وقف منهاج فردوسیان چیست و در چه اموری هزینه ‌می‌شود؟
سؤال 33: چرا قواعد و قوانینی به برده‌داری اختصاص یافته است؟
سؤال 34: چگونه منهاج فردوسیان، دنیا و آخرت را درست می‌کند؟
سؤال 35: ملاک در انتخاب قواعد نظری و قوانین عملیِ ستاره‌دار چیست؟
سؤال 36: قواعد عجیب را چگونه باور کنیم؟
سؤال 37: تفصیلی شدن اعتقادات اجمالی به چه معنی است؟
سؤال 38: نمادهای نقشه‌ی گرافیکی چه معنایی است؟
سؤال 39: چرا در قواعد نظری، از برخی شخصیّت‌ها نامی نیامده است؟
سؤال 40: چرا در قواعد نظری، برخی نام‌ها پوشیده شده است؟
سؤال 41: مذاق منهاج فردوسیان اصولی است یا اخباری؟
سؤال 42: «منهاج فردوسیان» نظام تربیتی فردی است یا اجتماعی؟
سؤال 43: ثمره‌ی «منهاج فردوسیان»، اصلاح فرد است یا جامعه؟
سؤال 44: منهاج فردوسیان، چه مزایایی بر قرآن کریم دارد؟
سؤال 45: منهاج فردوسیان، چه مزایایی بر کتاب‌های روایی شیعی دارد؟
سؤال 46: منهاج فردوسیان چه راهکاری برای علاقه‌مند کردن نسل جوان به معنویت دارد؟
سؤال 47: برای راستی‌آزمایی قواعد نظری و قوانین عملی منهاج فردوسیان به چه کسی مراجعه کنیم؟
سؤال 48: کدام مرجع تقلید، «منهاج فردوسیان» را تأیید کرده است؟
سؤال 49: چرا مراجع تقلید نمی‌توانند «منهاج فردوسیان» را تأیید کنند؟
سؤال 50: در منهاج فردوسیان، محدوده‌ی تقلید از مرجع تقلید کجاست؟
سؤال 51: چرا «فتوا» یکی از مستندات هفتگانه‌ی قواعد و قوانین است؟
سؤال 52: آیا منهاج فردوسیان باعث تضعیف جایگاه مرجعیت شیعه ‌می‌شود؟
سؤال 53: چرا حوزیان نمی‌توانند اشکال درستی از «منهاج فردوسیان» بگیرند؟
سؤال 54: برای ارزیابی «منهاج فردوسیان»، چه پایه‌ای از علم باید داشت؟
سؤال 55: آیا برای «تأیید» و «نقد» منهاج فردوسیان، باید مقدمات دوازده‌گانه‌ی علمیّه را قبول داشت؟
سؤال 56: چرا در ابتدای هر قاعده یا قانون، نام معصوم را نمی‌نویسید؟
سؤال 57: چرا آدرس آیات و روایات را در پایان هر قانون یا قاعده ذکر نکرده‌اید؟
سؤال 58: چرا به معتبر بودنِ منبع و سند قوانین طبقات پنجم تا دهم، اهمیت می‌دهید؟
سؤال 59: چرا حضرت فاطمه‌ (س) را جزء استادان منهاج فردوسیان نمی‌دانید؟
سؤال 60: چرا در منهاج فردوسیان، به بیان «راه» می‌پردازید، ولی «بیراهه» را معرفی نمی‌کنید؟
سؤال 61: آیا قواعد و قوانین منهاج فردوسیان، به مرور زمان، کهنه خواهند شد؟
سؤال 62: اعتقاد و عمل به منهاج فردوسیان، چه گرهی از گره‌های جهان اسلام را می‌گشاید؟
سؤال 63: چرا در منهاج فردوسیان، به شبهات وهابیت پاسخ داده نمی‌شود؟
سؤال 64: چرا «منهاج فردوسیان» در یک محل مشخص، تدریس نمی‌شود؟
سؤال 65: آیا «منهاج فردوسیان»‌ می‌تواند با برنامه‌های جذاب انحرافی، مقابله کند؟
سؤال 66: آیا «منهاج فردوسیان» عاشق حسینی (ع) تربیت می‌کند؟
سؤال 67: آیا منهاج فردوسیان، «رجال الغیب» تربیت می‌کند؟
سؤال 68: آیا با منهاج فردوسیان می‌توان به مقام «اوتاد» و «ابدال» رسید؟
سؤال 69: چرا مطالعه‌ی زیاد منهاج فردوسیان، موجب خستگی می‌شود؟
سؤال 70: چگونه «منهاج فردوسیان» می‌تواند ملاکی برای تشخیص امام عصر (علیه‌السلام) در تشرّفات و زمان ظهور باشد؟
سؤال 71: سخنانی که از بزرگان جهان باقی مانده،‌ چه جایگاهی در منهاج فردوسیان دارد؟
سؤال 72: آیا با منهاج فردوسیان می‌توان به «حقیقت دین» رسید؟
سؤال 73: چرا در تدوین منهاج فردوسیان، از روایات عامه، استفاده کرده‌اید؟
سؤال 74: چه فرقی بین «روشن بودن» و «آسان بودن» منهاج فردوسیان وجود دارد؟
سؤال 75: آیا منهاج فردوسیان، قائل به سکولاریسم است؟
سؤال 76: «منهاج فردوسیان» چه مزایایی بر سایر برنامه‌های تربیتی دارد؟
سؤال 77: نوآوری منهاج فردوسیان در چیست؟
سؤال 78: ثمراتِ اعتقاد و عمل به منهاج فردوسیان چیست؟
سؤال 79: پنج حجاب اعتقادی‌ در منهاج فردوسیان کدامند؟
سؤال 80: نپیوستن به منهاج فردوسیان، چه ضرری برای مشتاقان تکامل دارد؟
سؤال 81: انبیاء و اوصیاء (علیهم‌السلام) مهم‌ترند یا «منهاج فردوسیان»؟
سؤال 82: چرا «منهاج فردوسیان» را برای مردم عوام تبلیغ می‌کنید؟
سؤال 83: آیا در منهاج فردوسیان، به رجال سند روایات توجه می‌شود؟
سؤال 84: آیا در قواعد و قوانین منهاج فردوسیان، معنی تخصصی کلمات احادیث طبی، مورد توجه بوده است؟
سؤال 85: چرا در منهاج فردوسیان، «روایات اخلاقی»، نیاز به اعتبارسنجی سند و منبع دارد؟
سؤال 86: آیا تسلط داشتن بر قواعد نظری، قوانین عملی و اصول استجماع، به طلابی که می‌خواهند به اجتهاد برسند، کمک می‌کند؟
سؤال 87: آیا تسلط داشتن بر قواعد نظری، قوانین عملی و اصول استجماع، برای طلابی که نمی‌خواهند مجتهد شوند، مفید است؟
سؤال 88: چگونه «فردوس»، آخرین درجه‌ی بهشت است؟
سؤال 89: چرا در منهاج فردوسیان، «فردوس» را بالاترین درجه‌ی بهشت می‌دانند؟
سؤال 90: آیا «فردوس»، بالاترین مقصد انسان است؟
سؤال 91: هدف اصلی از آفرینش، رسیدن به «معرفت» است یا «فردوس»؟
سؤال 92: چرا در منهاج فردوسیان، بالاترین محبت را به «فردوس» دارند نه به «خدا»؟
سؤال 93: آیا اگر «فردوس» مقصد «انسان» باشد،‌ لازم نمی‌آید که اشرف به اخس برود؟
سؤال 94: نظام تربیتی، چه ملاک‌ها و مشخصه‌هایی دارد؟
سؤال 95: چرا آثار منهاج فردوسیان را به رایگان عرضه نمی‌کنید؟
سؤال 96: آیا برای شروع منهاج فردوسیان، نیاز به آموزش خاصی هست؟
سؤال 97: آیا محتویات منتشر شده از منهاج فردوسیان در فضای مجازی را تأیید می‌کنید؟
سؤال 98: چه تضمینی وجود دارد کسانی که به منهاج فردوسیان معتقد شوند و عمل کنند، به کمال و سعادت برسند؟
سؤال 99: آیا می‌توان به جای «منهاج فردوسیان» به کتاب‌های خوب مراجعه نمود؟
سؤال 100: «برداشت» به چه معناست و در مقابل چه چیزی قرار دارد؟
سؤال 101: آیا منهاج فردوسیان به علت نداشتن «برداشت»، ناقص نیست؟
سؤال 102: آیا منهاجی شدن، منجر به تشرّف به محضر استاد حاضر (ارواحنا فداه) می‌شود؟
سؤال 103: مطالعه‌ی منهاج فردوسیان، بدون قصد مراعات قوانین، چه حکمی دارد؟
سؤال 104: چگونه عمل به واضحات و مسلّمات، موجب روشن شدن نادانسته‌ها می‌شود؟
سؤال 105: منظور از نااهل که نباید منهاج فردوسیان در اختیارش قرار بگیرد، چه کسی است؟
سؤال 106: تدبر در قرآن کریم، چه جایگاهی در منهاج فردوسیان دارد؟
سؤال 107: چرا به جای آیات و روایات، قانون و قاعده نشر می‌دهید؟
سؤال 108: منظور از ظهور منهاج فردوسیان چیست؟
سؤال 109: چرا بعضی افراد پس از آشنا شدن با «منهاج فردوسیان»، باز هم روش پدرانشان را پی می‌گیرند؟
سؤال 110: چرا بعضی افراد با مطالعه‌ی «منهاج فردوسیان»، دچار تنفّر می‌شوند؟
سؤال 111: عوامل مخالفت با نظام تربیتی «منهاج فردوسیان» کدام است؟
سؤال 112: عوامل بی‌رغبتی نسبت به «منهاج فردوسیان» کدام است؟
سؤال 113: چه عواملی موجب جذب دیگران، به منهاج فردوسیان می‌شود؟
سؤال 114: آیا بشر عادی می‌تواند چهار هزار قانون منهاج فردوسیان را مراعات کند؟
سؤال 115: چرا منهاج فردوسیان، شبیه طریقت‌های عرفان و تصوف است؟
سؤال 116: چرا منهاج فردوسیان، آشکارا تبلیغ ‌می‌شود و حق‌جو می‌پذیرد؟
سؤال 117: آیا «منهاج فردوسیان» مجوّز فعالیت دارد؟
سؤال 118: آیا برای رسیدن به کمال و سعادت، ایمان آوردن به همه‌ی قواعد نظری و عمل کردن به همه‌ی قوانین عملی، لازم است؟
سؤال 119: آیا برای رسیدن به کمال و سعادت، ایمان آوردن به همه‌ی قواعد نظری و عمل کردن به همه‌ی قوانین عملی، کافی است؟
سؤال 120: در منهاج فردوسیان، چه راهکاری برای تغییر صفات ذمیمه به صفات حمیده هست؟
سؤال 121: چقدر احتمال دارد منهاج فردوسیان، در آینده، دچار انحراف شود؟
سؤال 122: آیا تکرار عبارت «در منهاج فردوسیان» در اول تمام قواعد و قوانین، لازم است؟
سؤال 123: اگر «منهاج فردوسیان» کامل است، چرا برای تمام موضوعات، قاعده و قانون ندارد؟
سؤال 124: چرا در کتاب «اصول استجماع» مطالبی آمده که سندی از قرآن و روایت ندارد؟
سؤال 125: چرا در منهاج فردوسیان، همه چیز با صراحت بیان شده است؟
سؤال 126: آیا ارائه‌ی هزاران قانون عملی منهاج فردوسیان، منافاتی با تدریج و مدارا در تربیت ندارد؟
سؤال 127: چرا برخی ضروریات اعتقادی، در قواعد تجملی آمده است؟
سؤال 128: آیا عمل به تمام قوانین منهاج فردوسیان، جلو زدن از نبی و وصی (علیهم ‌السلام) نیست؟
سؤال 129: چرا مطالبی در منهاج فردوسیان آمده که به علت مخالفت با علم، موجب مسخره کردن است؟
سؤال 130: چرا در منهاج فردوسیان فقط ظواهر قرآن آمده است؟
سؤال 131: چرا در منهاج فردوسیان، دستاوردهای بشری، نادیده گرفته ‌می‌شود؟
سؤال 132: آیا توجه زیاد به «عمل» در منهاج فردوسیان، توهین به شفاعت نیست؟
سؤال 133: چرا منهاج فردوسیان، منهاجی را از علوم روز و اوضاع پیرامونش آگاه نمی‌سازد؟
سؤال 134: چرا در منهاج فردوسیان، حکمت را از منافق و کافر نمی‌گیرند؟
سؤال 135: آیا ظهور «منهاج فردوسیان»، موجب ایجاد انشعاب در صفوف شیعیان دوازده‌امامی نیست؟
سؤال 136: آیا منهاج فردوسیان، موجب افشای اسرار اهل بیت (علیهم‌السلام) نشده است؟
سؤال 137: چرا قانون‌های منهاج فردوسیان از آسان به مشکل چیده نشده است؟
سؤال 138: چرا معتقدید دشمنان منهاج فردوسیان عقل ندارند؟
سؤال 139: اشکال گرفتن بر منهاج فردوسیان، بدون مطالعه‌ی آثار منهاجی، چه اشکالی دارد؟
سؤال 140: آیا توهین‌کنندگان به «منهاج فردوسیان» دچار بلا می‌شوند؟
سؤال 141: عاقبت منکرین و مخالفینِ «منهاج فردوسیان» چه ‌می‌شود؟
سؤال 142: مخالفین «منهاج فردوسیان» چه نقشی در تکمیل و ترویج آن دارند؟
سؤال 143: چرا روحانیون شیعه‌ی اثنی‌عشری با منهاج فردوسیان مخالفت می‌کنند؟
سؤال 144: چرا حوزویان نمی‌توانند اشکال درستی از «منهاج فردوسیان» بگیرند؟
سؤال 145: برای ارزیابی «منهاج فردوسیان»، چه پایه‌ای از علم باید داشت؟
سؤال 146: آیا برای «تأیید» و «نقد» منهاج فردوسیان، باید مقدمات دوازده‌گانه‌ی علمیّه را قبول داشت؟
سؤال 147: چرا بعضی مذهبی‌ها بر عرضه‌ی منهاج فردوسیان اعتراض دارند؟
سؤال 148: آیا از بین رفتن روایات زیاد، ضرری به کامل بودن منهاج فردوسیان نمی‌زند؟
سؤال 149: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «اخباری‌گری» دارد؟
سؤال 150: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اختلافی با «شیخیه» دارد؟
سؤال 151: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «مکتب تفکیک» دارد؟
سؤال 152: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «فردوسیه» دارد؟
سؤال 153: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «وهابیت» دارد؟
سؤال 154: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «رساله‌ی توضیح المسائل» مراجع تقلید دارد؟
سؤال 155: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «مفاتیح الحیاة» دارد؟
سؤال 156: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «حلیة المتقین» دارد؟
سؤال 157: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اختلافی با «انجمن حجتیّه» دارد؟
سؤال 158: «منهاج فردوسیان» چه تفاوت‌هایی با «عرفان اسلامی» دارد؟
سؤال 159: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «تصوّف» دارد؟
سؤال 160: «منهاج فردوسیان» چه نقاط اشتراک و افتراقی با «تشیّع» دارد؟
سؤال 161: «منهاج فردوسیان» چه تفاوت‌هایی با «تشیّع اثنی‌عشری» دارد؟
سؤال 162: مسلمانی با منهاج فردوسیان، چه تفاوتی با مسلمانی موروثی دارد؟

فصل سوم،‌ در پاسخ به سؤالاتی در باره‌ی اصحاب منهاج فردوسیان
سؤال 1: آیا اصحاب منهاج فردوسیان را می‌توان از ظاهرشان شناخت؟
سؤال 2: آیا اصحاب منهاج فردوسیان را می‌توان از رفتارشان شناخت؟
سؤال 3: مهم‌ترین مهارتی که منهاجی باید داشته باشد، چیست؟
سؤال 4: آیا اصحاب منهاج فردوسیان نیازی به درس اخلاق دارند؟
سؤال 5: منهاجی در چه مسائلی به «مرجع تقلید» نیاز دارد؟
سؤال 6: آیا اصحاب منهاج فردوسیان، باید عُشریّه بدهند؟
سؤال 7: آیا منهاجی می‌تواند پُست اجرایی بگیرد؟
سؤال 8: آیا منهاجی شدن منجر به دیدن رؤیاهای صادقه و مکاشفات روحی ‌می‌شود؟
سؤال 9: منهاجی چه قوانینی را علنی و چه قوانینی را مخفیانه انجام دهد؟
سؤال 10: محدوده‌ی تذکر اصحاب منهاج فردوسیان به یکدیگر چقدر است؟
سؤال 11: آیا منهاجی می‌تواند مطالعات متفرقه‌ی مذهبی داشته باشد؟
سؤال 12: انحرافات فکری و عملی اصحاب منهاج فردوسیان، پای چه کسی حساب می‌شود؟
سؤال 13: آیا می‌توانیم به اصحاب منهاج فردوسیان به طور کامل اعتماد کنیم؟
سؤال 14: حکم شک کردن در حقانیت منهاج فردوسیان برای اصحاب منهاج فردوسیان چیست؟
سؤال 15: آیا شک نکردن اصحاب منهاج فردوسیان، مایه‌ی محرومیت از رسیدن به یقین است؟
سؤال 16: شکّی که در قلب منهاجی نسبت به منهاج فردوسیان ایجاد ‌می‌شود، از کجا ناشی ‌می‌شود؟ و راه از بین بردن آن چیست؟
سؤال 17: منهاجی، مرید کیست؟
سؤال 18: آیا منهاجی برای رسیدن به کمالات فردی، باید خدمات اجتماعی و سیاسی داشته باشد؟
سؤال 19: چرا بعد از منهاجی شدن، حالات معنوی‌یمان را از دست می‌دهیم؟
سؤال 20: چرا منهاجی شدن، هیجان‌طلبی‌ها را می‌گیرد؟
سؤال 21: چه زمانی علم، از هر سو بر منهاجی هجوم می‌آورد؟
سؤال 22: منهاجی‌بودن مهمتر و ارزشمندتر است یا سید بودن؟
سؤال 23: سیر تکاملی منهاجی بر کیفیت عبادت است یا بر کمیّت عبادت؟
سؤال 24: آیا می‌توان اصحاب منهاج فردوسیان را «شیعه‌ی افراطی» نامید؟
سؤال 25: آیا منهاجی شدن، شخص را از جامعه، منزوی می‌کند؟
سؤال 26: آیا تمام اصحاب منهاج فردوسیان در یک درجه قرار دارند؟
سؤال 27: آیا تمام مخالفان و دشمنان منهاج فردوسیان در یک درجه قرار دارند؟
سؤال 28: «منهاجی» چه فرقی با «شیعه‌ی اثنی‌عشری» دارد؟
سؤال 29: چرا غیر اصحاب منهاج فردوسیان را گمراه و بهائم می‌دانید؟

فصل چهارم، در معرفی کتاب‌های منهاج فردوسیان
آشنایی با منهاج فردوسیان
اصول احتیاط منهاج فردوسیان
اصول استجماع منهاج فردوسیان
بهشت و جهنم در منهاج فردوسیان
رساله‌ی توضیح المسائل منهاج فردوسیان
مجموعه‌ی قواعد نظری منهاج فردوسیان
مجموعه‌ی قوانین عملی منهاج فردوسیان
مفاهیم راهبردی در منهاج فردوسیان
مکاتباتی بر مبنای منهاج فردوسیان
موسیقی در منهاج فردوسیان

خاتمه

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است