حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

با سلام خدمت استاد بزرگوار جناب آقای حاج فردوسی عزیز دامت برکاته
بابت انتشار کتاب منهاج فردوسیان به شما خدا قوت عرض می‌کنم. این کتاب که هنوز توفیق مطالعه آن را نیافته‌ام به اظهار شما تماماً از قرآن و روایات معصومین (ع) اخذ شده است و سالک را به سریعترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند.در اینجا استاد اعظم حضرت امام زمان مهدی موعود (عج) می‌باشند. از خدمت شما سوالی داشتم خواستم بدانم شما به عنوان کسی که این ادعا را کرده و انسان‌ها را به این روش سلوکی دعوت می‌کنید خودتان چه نتیجه‌ای گرفته‌اید و در طی این ده مرحله در کجای آن قرار گرفته‌اید.
شما چه حجت‌هایی در طی این مراحل دیده‌اید که به یقین شما افزوده است؟ برای ما مشتاقان بیان فرمایید. البته کشف و کرامات و رویاهای صادقه برای تمامی افراد دیر یا زود اتفاق می‌افتد که ان هم به قدرت ما نیست و در ید قدرت حضرت حق می‌باشد. منظور این است که مریضی که با خوردن یک دارویی شفا یافته و دیگران را به استفاده این دارو ترغیب می‌کند بسیار بجا می‌باشد که شرح حال مراحل بهبودی خود را در کتابی جداگانه بصورت شرح دقایق و مستند منتشر کند.
این به نظر حقیر تأثیر زیادی در هدایت بشریت خواهد گذاشت. البته برای انتشار حقایق ناگزیر از طرح ماجراهایی می‌باشید که شنونده ممکن است برای شما مقامات بالایی متصور شود که با وجود عزت نفس و درایتی که در جنابعالی می‌بینم شما تمام این مقامات را به امام زمان استاد اعظم مهدی (عج) حواله خواهید نمود و اجازه سوئ استفاده شیطان را نخواهید داد.
با تشکر فراوان
دعا گوی شما

************
باسمه جلّت اسمائه

سلام بر برادر عزیزم
اول، از این‌که مرا به «استاد بزرگوار» خطاب کرده‌اید، دوستانه گله دارم. بارها عرض کرده‌ام که من خاک قدوم استاد نیستم. استاد منهاج فردوسیان آن بزرگواری است که روح کالبد جهان است. اگر او نباشد، تمام این کهکشآن‌ها مچاله شده و به کام عدم افکنده می‌شوند. پس بیایید تمرین کنیم که هر کسی را در جایگاه خودش، مخاطب قرار دهیم یعنی «حاج فردوسی، بدون القاب، حتی آقا و جناب».
دوم، نوشته‌اید که «به عنوان کسی که این ادعا را کرده و انسان‌ها را به این روش سلوکی دعوت می‌کنید خودتان چه نتیجه‌ای گرفته‌اید» باید عرض کنم این سؤال شما به خاطر ندیدن کتاب منهاج فردوسیان است. اگر کتاب را بخوانید در خواهید یافت که حاج فردوسی هیچ ادعایی از خودش ندارد. او فقط ادعاهایی که در کتاب مقدس قرآن و فرمایشات معتبر رسول ختمی مرتبت (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و جانشینان دوازده گانه‌ی ایشان آمده را بازگو و دسته بندی کرده است.
همچنین او برای کسانی که به این قواعد معتقد شوند و به این قوانین عمل کنند، هیچ تضمینی برای رسیدن به کمال و سعادت نداده و نمی‌دهد. چون حاج فردوسی نه خبر از غیب دارد و نه به معراج رفته است و نه فرشته‌ی وحی برایش نازل می‌شود. حاج فردوسی به حقانیّت قرآن کریم و رسول ختمی مرتبت (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ایمان آورده و دوست دارد این حلاوت ایمان را به دیگران هم بچشاند، همین.
در روایتی دیدم که امام صادق (علیه‌السلام) به شخصی که کار خیری انجام داده بود، فرمودند: بهشت را برایت ضمانت می‌کنم به پشتوانه‌ی ضمانت خدا و رسولش.
حاج فردوسی نیز می‌گوید: برای کسانی که به قواعد منهاج فردوسیان معتقد شوند و به قوانینش عمل کنند، بهشت را ضمانت می‌کنم به پشتوانه‌ی ضمانت خدا و رسولش و امام صادق (علیه‌السلام).
پس من نه ادعایی دارم و نه ضمانتی می‌دهم؛ بلکه همه‌ی ادعاها از قرآن کریم و فرمایشات رسول و امامان معصوم (علیهم السلام) است و تضمین نتایج هم بر عهده‌ی خودشان می‌باشد.
سوم، این‌که نوشته‌اید: «در طی این ده مرحله در کجای آن قرار گرفته‌اید» را باید اینگونه پاسخ دهم که: از آنجا که حاج فردوسی نه سر پیاز است و نه ته پیاز، پس چه به مقصد برسد و چه نرسد، چه نجات یابد و چه هلاک شود، ربطی به کمال و سعادت منهاجیون و منهاجیات ندارد. این سؤال شما با پیش فرض عرفان و تصوف مطرح شده است که در آنجا، قطب یا مرشدی که ادعایی مطرح می‌نماید، خودش باید به مراحلی رسیده باشد که بتواند دست کسی را بگیرد و او را به آن مرحله بالا بکشد.
وقتی اصرار دارم مرا استاد نخوانید برای این است که چنین شبهه‌ای پیش نیاید، استاد کل حضرت ختم رسل (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) تمام این ده مرحله را رفته بود و به اوج قله‌های کمال و سعادت رسیده بود. از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت: شیرین است. یکی از بالاترین کرامات استاد منهاج، این است که وجود مقدسش در شب معراج، دیدنی‌ها را دید و شنیدنی‌ها را شنید و چشیدنی‌ها را چشید، سپس برای ما پیام فرستاد که بیایید و بخورید که شیرین است.
نتیجه‌ی این بخش این‌که: حاج فردوسی در کنار شما و همراه شماست نه این‌که پیشوا و جلودار باشد، بلکه استاد کل، حضرت رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است و استاد حاضر، حضرت بقیۀ الله الاعظم (ارواحنا فداه).
در پایان عرض می‌کنم، امروز خبردار شدم که کتاب «درباره‌ی منهاج فردوسیان» مجوز انتشار گرفته است. این کتاب حاوی 36 سؤال درباره‌ی برنامه‌ی تربیتی منهاج فردوسیان است. با مطالعه‌ی این اثر، با زوایای بیشتری از این برنامه‌ی تربیتی آشنا خواهید شد. البته هنوز سرمایه‌ی چاپ آن فراهم نشده و بانی هم پیدا نکرده ام. امیدوارم با عنایت خدای متعال و استاد حاضر و دعای خیر رفقای منهاجی، مشکل بودجه‌ی انتشار این اثر هم بر طرف گردد.

و الحمد لله اولاً و آخراً
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است