حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

به نام خداوند بخشنده مهربان

جناب آقای حاج فردوسی محترم
سلام بر شما
کتاب شما در راهنمائی بر چگونگی انجام واجبات، مستحبات وترک محرمات. بهترین کتابی است که خوانده‌ام. استاد گرامی من معتقدم آنچه که در قرآن کریم مشخصا ذکر نشده است باید از نظر کارشناسان ومجتهدین اعلم استفاده کرد اما آنچه که مشخصا ذکر شده است باید بدون چون وچرا انجام داد.
خواهشمند است در صورت امکان نظرتان را در مورد سوالات زیر بفرمائید.
قانون 2.66 : طی الارض هدف نیست اما نمی‌توان قول داد که از آن استفاده نمی‌شود. (آیا این موضوع مانع از عضو شدن در گروه می‌شود؟)
جواب: عضو شدن در مجموعه‌ی منهاجیون مشروط به این است که متعهد شوید برای برادران و خواهران ندیده و نشناخته‌ی منهاجی خود که در اقصی نقاط عالم در حال مبارزه با نفس و جهاد اکبر هستند، در مشاهد مشرفه و زمآن‌های استجابت، دعا کنید. شرط دیگری ندارد.

قانون 3.67 وقانون 4.177:
طبق آیه 110 سوره مبارکه اسراء، حد وسط در نماز خواندن رعایت می‌شود.
• سوره مبارکه اسراء، آیه‌ی 110:
«قُلِ ادْعُواْ اللّهَ أَوِ ادْعُواْ الرَّحْمَنَ أَیًّا مَّا تَدْعُواْ فَلَهُ الأَسْمَاء الْحُسْنَی وَلاَ تَجْهَرْ بِصَلاَتِک وَلاَ تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَیْنَ ذَلِک سَبِیلاً» [سوره‌ی اسراء، آیه‌ی 110]
ترجمه: بگو: نام اللّه را بخوانید یا نام رحمان را، هر کدام را بخوانید، پس بهترین نامها از آن اوست. ونمازت را خیلی بلند یا خیلی آهسته نخوان ومیان این دو، راه (معتدلی) را انتخاب کن.
(طبق قانون 2.79 هر سخنی که مخالف قرآن کریم باشد مردود است.)
جواب: شیعه معتقد است که احکام الهی از سه طریق به دست ما رسیده است؛ اول: قرآن کریم، دوم: فرمایشات رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، سوم: فرمایشات ائمه‌ی اطهار (علیهم السلام). البته اصل، قرآن است و روایات رسیده نباید مخالف قرآن باشد.
همچنین معتقد است که قرآن را فقط رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و ائمه‌ی طاهرین (علیهم السلام) می‌توانند تفسیر کنند و معنی‌اش را بیان فرمایند و هر کسِ دیگری که اقدام به تفسیر کند، تفسیر به رأی کرده است.
با توجه به این دو مقدمه، عرض می‌کنم این آیه در روایاتی که به دست ما رسیده به نحوی تفسیر شده که قانون 67 و 177 را می‌رساند.

قانون. 3.68 و3.67: نماز در سفر نیز به استناد آیه 101 سوره مبارکه نساء کامل خوانده می‌شود.
• آیه 101 سوره مبارکه نساء:
• وَإِذَا ضَرَبْتُمْ فِی الأَرْضِ فَلَیْسَ عَلَیْکمْ جُنَاحٌ أَن تَقْصُرُواْ مِنَ الصَّلاَةِ إِنْ خِفْتُمْ أَن یَفْتِنَکمُ الَّذِینَ کفَرُواْ إِنَّ الْکافِرِینَ کانُواْ لَکمْ عَدُوًّا مُّبِینًا
ترجمه: و هرگاه که در زمین سفر کنید، گناهی بر شما نیست که نماز را کوتاه کنید، اگر بیم دارید که کافران به شما آزار و ضرر رسانند. همانا کافران همواره دشمن آشکار شمایند.
• آیه 103سوره مبارکه نساء
• فَإِذَا قَضَیْتُمُ الصَّلاَةَ فَاذْکرُواْ اللّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِکمْ فَإِذَا اطْمَأْنَنتُمْ فَأَقِیمُواْ الصَّلاَةَ إِنَّ الصَّلاَةَ کانَتْ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ کتَابًا مَّوْقُوتًا.
ترجمه: پس چون نماز را به پایان بردید، خداوند را در (همه) حال ایستاده و نشسته و به پهلو خوابیده یاد کنید، پس هرگاه آرامش یافتید (و حالت خوف تمام شد) نماز را (بصورت کامل) برپا دارید. همانا، نماز بر مؤمنان در وقت‏های معیّن واجب شده است.
جواب: در مورد قبلی جواب داده شد.

قانون 4.132: شهادت زنان برای رویت هلال ماه قبول نمی‌باشد؟ ایا روایتی برای این موضوع داریم؟
جواب: تمام قواعد نظری و قوانین عملی منهاج فردوسیان از روایات معتبر شیعه برگرفته شده است.

قانون 4.198: آیا برای امر واجب می‌توان گفت دستور پدر لازم است؟یا منظور از این قانون روزه‌های مستحب است؟
جواب: منظور، روزه‌های مستحبی است. این کمبود در نسخه‌ی دوم برطرف شده است.
با تشکر از شما وراهنمائیهایتان سایر سوالات در ایمیل دیگری خدمتتان ارسال می‌گردد.
خدای مهربان یار ونگهدارتان باشد.

الحمد لله رب العالمین

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است