حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

با عرض سلام خدمت حاج فردوسی عزیز
تعدادی سوال دارم بی‌زحمت منو راهنمایی کنید
الف ـ من از آقای بهجت تقلید می‌کنم که ایشان فوت کردند در منهاج فردوسیان حکم تقلید من چیست
ب ـ در قانون3/69 گفته شده در حال نماز هر کس سلام کرد باید جواب بدهیم حال چطوری باید جواب داده شود و اگر جواب بدهیم نمازمان چه حکمی دارد و
مجددا در قانون4/182 فرموده‌اید سخن در نماز ممنوع است در حالیکه جواب سلام خودش نوعی سخن میباشد حکم این 2 قانون چیست؟
ج ـ در قانون4/198 آیا اگر فرزند به سن تکلیف برسد و پدر راضی به گرفتن روزه نباشد چه حکمی دارد
د ـ در قانونهای4/271و4/272و4/273مثلا گوشتهای برزیلی که بدست غیر مسلمان و رو به قبله نبودن و حتی بدون گفتن نام خدا ذبح میشوند مصرفشان چه حکمی دارد
هـ ـ در قانون6/434ایا برای ذکر و اذکار خداوند کتابی معتبر وجود دارد لطفاً نام ببرید
ز ـ قانون7/604ایا خون دادن از حجامت بهتر نیست؟چون در خون دادن خون اهدایی صرف افراد نیازمندمیشود اما در حجامت خون گرفته شده دور ریخته میشود
و مهمترین سوال اینکه در قانون9/1336منظور از ختنه کردن دختران یعنی چی؟ من از هرکس این سوال را پرسیدم مات و مبهوت بدون جواب بودند
با تشکر از حاج فردوسی

************
باسمه تعالی شأنه

سلام علیکم
سؤالات شما را به صورت بند به بند جواب می‌دهم. ان شاء الله.
الف ـ من از آقای بهجت تقلید میکنم که ایشان فوت کردند در منهاج فردوسیان حکم تقلید من چیست؟
جواب: هم می‌توانید بر طبق فتوای مراجع زنده، بر تقلید ایشان باقی بمانید و هم می‌توانید به مراجع زنده رجوع کنید.

ب ـ در قانون3/69 گفته شده در حال نماز هر کس سلام کرد باید جواب بدهیم حال چطوری باید جواب داده شود و اگر جواب بدهیم نمازمان چه حکمی دارد و مجددا در قانون4/182 فرموده‌اید سخن در نماز ممنوع است در حالیکه جواب سلام خودش نوعی سخن میباشد حکم این 2 قانون چیست؟
جواب: هر گونه سخن گفتن در حال نماز، نماز را باطل می‌کند مگر جواب سلام دادن. البته احتیاطاً جواب باید با «سلام» یا «سلام علیکم» باشد نه با کلمه‌ای دیگر.

ج ـ در قانون4/198 آیا اگر فرزند به سن تکلیف برسد و پدر راضی به گرفتن روزه نباشد چه حکمی دارد؟
جواب: در روزه‌ی واجب، رضایت پدر معتبر نیست یعنی اگر راضی هم نباشد، باید روزه‌اش را بگیرد ولی در روزه‌های مستحبی، باید پدر راضی باشد.

د ـ در قانونهای4/271و4/272و4/273 مثلاً گوشتهای برزیلی که به دست غیر مسلمان و رو به قبله نبودن و حتی بدون گفتن نام خدا ذبح میشوند مصرفشان چه حکمی دارد؟
جواب: تمام گوشت‌هایی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شود، توسط قصاب مسلمان و با شرایط ذبح اسلامی در همان کشور، سر بریده شده‌اند. در تمام طول سال، جمعی از روحانیون شیعه در کشورهایی مانند استرالیا و برزیل حضور دارند تا بر ذبح شرعی، نظارت داشته باشند.
همچنین تمام گوشت‌هایی که در سراسر دنیا توسط شرکت «حلال» عرضه می‌شود، ذبح شرعی شده و استفاده از آن جایز است.
اما گوشت‌هایی که از مبادی غیر قانونی وارد ایران شود یا در سایر کشورها، برچسب حلال نداشته باشد، استفاده‌اش اشکال دارد.

هـ ـ در قانون6/434 آیا برای ذکر و اذکار خداوند کتابی معتبر وجود دارد لطفاً نام ببرید.
جواب: «ذکر» به معنی یاد خداست. یعنی باید همواره خدای متعال را حاظر و ناظر اعمال و نیت‌های خویش ببینید. برای تعقیبات نمازها و ذکرهای معتبر، به کتاب های: «مفاتیح الجنان»، «زاد المعاد»، «اقبال الاعمال» و «بلد الامین» مراجعه نمایید.

ز ـ قانون7/604 آیا خون دادن از حجامت بهتر نیست؟ چون در خون دادن خون اهدایی صرف افراد نیازمند میشود اما در حجامت خون گرفته شده دور ریخته میشود.
جواب: خون دادن (فصد) در زمان رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و ائمه‌ی طاهرین (علیهم السلام) نیز بوده است ولی با این حال، تأکید بسیار زیاد دینی ما بر حجامت، نشان از اثر خاص حجامت در سلامت انسان دارد. همچنین توجه داشته باشید آنچه در حجامت گرفته می‌شود، «خون» نیست بلکه «سموم خون» است. برای اطلاع بیشتر از فواید حجامت و روایات آن، به کتاب «جایگاه حجامت در منهاج فردوسیان» مراجعه کنید.

ـ و مهمترین سوال اینکه در قانون9/1336منظور از ختنه کردن دختران یعنی چی؟ من از هرکس این سوال را پرسیدم مات و مبهوت بدون جواب بودند.
جواب: ختنه‌ی دختران به معنی برداشتن لایه‌ی بالای چوچوله است که موجب خوش آب و رنگ شدن دختر و لذت بیشتر بردن از رابطه‌ی جنسی است. این کار ـ مثل ختنه‌ی پسران ـ از سنت‌های ابتدایی اسلام نیست بلکه از احکام امضایی اسلام است یعنی در امت‌های پیشین نیز بوده است و اسلام آن را تأیید کرده است. البته تأکیدی که بر ختنه‌ی پسر هست، برای دختر نیست.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است