حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

حاج فردوسی

معلم معنویت، مؤلف منهاج فردوسیان، مستجاب الدعوة

تناقضات زیادی بین حرفاتون می‌بینم (البته این شاید دیدگاه من باشه). یه جا می‌آیید آیت الله سعادت‌پرور را به عنوان نقطه‌ی پایان معرفت الله معرفی می‌کنید (که این خود خلاف حکمت الهی است که خدا تا یه جایی معارف را سینه به سینه انتقال دهد و بعد یه جا قطع کند) و حالا کتاب جمال آفتاب او را که برگرفته از جلسات خصوصی علامه طباطبایی است، رد می‌کنید. معلوم نیست حرفاتون با چه حسابیه؟!

************
باسمه تعالی

سلام علیکم

اولاً: «طریقه‌ی معرفة النفس» غیر از «معرفة الله» است. «معرفة النفس» روشی بود برای رسیدن به «فنای فی الله» و «جنت الذات» که منتهی به فردی گمنام و بی‌نام و نشان به نام «ملا قلی جولا» می‌شد. (در جای خودش ثابت کردیم که «فنای فی الله» و «جنت الذات» از بافته‌های صوفیه است و جایی در معارف وحیانی قرآن و سنت و عترت ندارد و از این «ملا قلی جولا» هیچ اثری در کتاب‌ها و آثار ارباب رجال و تراجم نیست)
پس می‌شود «معرفة النفس» تعطیل شود و تاریخ انقضایش فرا برسد ولی هیچگاه «معرفة الله» تعطیل بر نمی‌دارد.

ثانیاً: ما معتقدیم برخی مطالب سنگین بر هاضمه‌ی جامعه، باید مرحله به مرحله بیان شود. دو سال قبل گفتیم سلسله‌ی معرفت النفس با ایشان به آخر رسید و حیف شد. امروز می‌گوییم سلسله‌ی معرفت النفس با ایشان به آخر رسید و حیف نشد. فردا خواهیم گفت …
خدای تعالی هم در قرآن کریم، بعضی مشکلات ریشه‌دار (مثل شراب‌خواری) را مرحله به مرحله نهی کرده است.

ثالثاً: «کتاب جمال آفتاب برگرفته از جلسات خصوصی علامه طباطبایی است» برگرفته از جلسات خصوصی رسول خدا (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) و امام صادق (علیه‌السلام) که نیست. سعی کنید از هیمنه‌ و طمطراق برخی القاب مثل «علامه» و «ابو الفضائل» خارج شوید. آزاد باشید که خدا شما را آزاد آفریده است.

رابعاً: وقتی می‌نویسید، «تناقضات زیادی بین حرفاتون می‌بینم» باید لا اقل به ده مورد تناقض آشکار اشاره کنید. پس اگر باز هم نکته‌ی دیگری به نظرتان می‌رسد که تناقض دارد، دریغ نکنید و بپرسید تا روشن شوید. منتظر بیان سایر تناقضات هستم.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است