سلام حاج فردوسی
بنده دیگر از صوفی و صوفیزدگی خسته شدهام و میخواهم یک راهی را برگزینم که با امیال افراد مخلوط نباشد. و فقط صراط مستقیم باشد.
جالب است مدتها در سایت شما گشتم اکثر صفحات را دیدم و نظرات را خواندم و چند روزی فکر کنم از من وقت گرفت که مانعی ندارد. چون اگر کسی بخواهد به جرعهای از حقیقت برسد باید جست و جو کند. اما حاصل این گشتن بنده چیست؟
حاصل گشتن بنده یک تفکر جدید است که در عرصه عرفان بدست آمده از شخصی که با علما و عرفا و پیران این راه بقول خودش 20 سال نشسته است. (حال به طور مفصل عرض میکنم سوالاتم را). اما از نظرات چی بدست آمده؟
عده ایی سوال پرسیدهاند! عده ایی فحش دادهاند! عده ایی مسخره کردهاند! عده ایی بیتفاوت بودهاند! عده ایی احساسات نفرت و شادی خود را بیان کردند!
اما سوالاتم را از اول پست ثابت شما مطرح میکنم و امیدوارم مانند بعضی از سوالات که مغلطه کرده بودید (بنده از انصاف سخن را مینویسم) جواب منطقی بدهید.
1 ـ عبارتی در بالای صفحه و جود دارد که میگوید: «اظهار دشمنی با «برنامهی تربیتی منهاج فردوسیان» یا به جهت آشنا نبودن با قواعد نظری و قوانین عملی آن؛ و یا به دلیل وجود اشکال در نطفه است».
قسمت اول این سخن درست است. اصلا تا کسی نسبت به چیزی آشنا نباشد نمیتواند حق نظر دهی ندارد! اما بخش دوم چی؟ نه چرا؟
چون در ست است که شما از روی احادیث این مطالب را جمع آوری کردهاید و از آیات کمک گرفتهاید ولی دلیل نمشود هر کی با کتاب شما مخالفت کرد او حرام زاده باشد!
چون کتاب شما قرآن که نیست هست؟ کتابی کاملا بی عیب و نقص نیست چون موئلف آن این چنین نیست! هست؟
2 ـ در جایی فردی به شما گفته بود که اگر کتاب مشکلی نداشته باشد نویسده آن بیمار است!
جواب منطقی داده بودید بغیر از یک قسم و آن این بود که به او گفته بودید مگر شما چشمی ملکوتی دارید که بدون شناخت من به من بیمار میگویید؟
سوال: از کجا میدانید ندارد؟
سوال: مگر از روی نوشتهها نمیشود بیماری یا سالم بودن شخص را دست یافت؟
سوال: پس چه جوری از روی نوشتههای بزرگان میتوان در مورد آنها قضاوت کرد؟
3 ـ نامهای بشما پست کردهاند که حال از مطالب جنجالی است در اثبات مرحوم قاضی.
اصلا شما جواب منطقی ندادید! و تلاش ایشان را برای اثبات ارزشهایش چیزی بی ارزش خواندید! درست است؟ نیست!
سوال: چرا به این صورت زحمت ایشان را بی ارزش خواندید در حالی که اسم قریب به 20 مجتهد در آن برده بود!؟
4 ـ آیا شما با خواندن فلسفه مشکلی دارید؟
یعنی اگر کسی رشتهاش فلسفه باشد نمیتواندمنهاجی شود؟
5 ـ شما چند بار کتاب مفاتیح الحیاه را مطالعهی دقیق کردید که بر ترازوی نقد بردید؟
بنده تا 5 سوالم را جواب نگیرم منهاجی نمیشوم
ریز سوالاتم را پرسیدهام و شما را به حضرت امیر قسم میدهم که بر روی سایت بگذارید.
اگر جوابهایی که دادید بر منطق واقعی استوار بود سوالات بعدی ام را که جنبهی عملی دارد را میپرسم.
تشکر
************
باسمه تعالی
سلام علیکم
مطالب و سؤالاتتان را بند به بند پاسخ میدهم. ان شاء الله
ـ امیدوارم مانند بعضی از سوالات که مغلطه کرده بودید (بنده از انصاف سخن را مینویسم) جواب منطقی بدهید.
جواب: اگر معنی مغلطه (به عبارت درست، مغالطه) را میدانید، لطفاً حد اقل پنج مورد را به عنوان نمونه ذکر کنید.
1 ـ عبارتی در بالای صفحه وجود دارد که میگوید: «اظهار دشمنی…
جواب: کسانی که ناسزا میگویند و توهین میکنند، یا «نمیدانند» که قواعد نظری و قوانین عملی منهاج فردوسیان، از تصریح آیات قرآن و روایات معتبر شیعه استجماع شده است، یا «میدانند».
اگر «نمیدانند»، مشمول اول سخن هستند که دشمنیشان از سر جهل است؛ یا «میدانند» که در این صورت، دشمنیشان، دشمنی با آیات قرآن و روایات رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلّم) و ائمهی اطهار (علیهمالسلام) خواهد بود.
و بر طبق روایات صحیح، جز کسی که «ولد الزنا»، «ولد الحیض» یا «شرک شیطان» است، نمیتواند از روی علم و آگاهی با قرآن کریم و سخنان گهربار استادان منهاج فردوسیان (علیهمالسلام) دشمنی بورزد.
2 ـ در جایی فردی به شما گفته بود…
جواب: آدرس دقیق بدهید تا بعد از بررسی، جواب بدهم.
کسی که چشم برزخی دارد، باید اثبات کند و البته اثبات کردنش به این راحتیها نیست.
از روی نوشتهها میشود به بیمار یا سالم بودن نویسنده پیبرد. به همین جهت از روی نوشتههای بزرگان میتوان در مورد آنها قضاوت کرد.
3 ـ نامهای بشما پست کردهاند که حال از مطالب جنجالی است در اثبات مرحوم قاضی… سوال: چرا به این صورت زحمت ایشان را بی ارزش خواندید در حالی که اسم قریب به 20 مجتهد در آن برده بود!؟
جواب: بعضی مطالب، آنقدر دور از آبادی است که جز اظهار تعجب، هیچ جوابی ندارد. گرچه مرحوم قاضی (ره) بعد از عمری تقوا و طهارت و مجاهده به بهشت برین رفت و اکنون در نعمتهای خدای مهربان، متنعم است اما اکنون از آن مرحوم، برنامه یا شاگردی شاخص باقی نمانده است تا بتوانیم برای آگاه شدن از مرام آن مرحوم به او مراجعه کنیم. اگر (بیست نفر که هیچ) به استناد نظر دو هزار مجتهد هم بخواهند مرحوم قاضی (ره) را به عنوان مشاور و راهنمای کنونی نسل ما معرفی کنند، نمیشود که نمیشود. چون در مقام خارج، هیچ اثر قابل توجهی در راهنمایی مشتاقان از ایشان، باقی نمانده است.
4 ـ آیا شما با خواندن فلسفه مشکلی دارید؟ یعنی اگر کسی رشتهاش فلسفه باشد نمیتواند منهاجی شود؟
جواب: در اواخر مصاحبهای که دربارهی نظرات بنده انجام شده، جواب این سؤال آمده است.
5 ـ شما چند بار کتاب مفاتیح الحیاه را مطالعهی دقیق کردید که بر ترازوی نقد بردید؟
جواب: آنچه در نقد کتاب مذکور نوشتهام، نیاز به دهها بار مطالعه ندارد. کسی که کارشناس باشد، با یک نگاه میفهمد که این کتاب، برنامهی مرحلهبندی شده نیست و فقط در قالب کتابی علمی تنظیم شده است. توجه داشته باشید که اینجانب حد اقل بیست سال است که در کار مطالعهی برنامههای تربیتی هستم و بعد از جمعبندی چندین اشکال و کمبود برنامههای مختلف، دست به طراحی «نظام تربیتی منهاج فردوسیان» و تألیف کتابهای مربوط به آن زدم.
موفق باشید
حاج فردوسی