سلام بر حاج فردوسی
چرا اصرار دارید که حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله فرجه الشریف) را «استاد حاضر» بخوانید در حالی که ایشان در غیبت کبری هستند؟!
************
باسمه تعالی
سلام علیکم
این نامگذاری برای مبارزهی جدّی و علنی با این تفکر انحرافی است که آن بزرگوار را در غیبت از تمام شئون امامت میداند در حالی که ایشان فقط در غیبت از شئون سیاسی و اجتماعی هستند ولی تربیت نفوس مستعده و جانهای آماده و دلهای مشتاق، همچنان بر عهدهیایشان است و در این صحنه، حضور و ظهور کامل دارند.
در زمان استاد اعظم و رسول معظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و همچنین ائمهی هدا (علیهمالسلام) خیلی از مسلمانان و شیعیانی که در کشورها و شهرهای دور از مدینه بودند، در تمام عمر حتی یک بار هم آن حضرات را زیارت نمیکردند، بعضی یک بار و بعضی بیشتر و بیشتر موفق به تشرف و زیارت آن ذوات مقدس میشدند. اکنون نیز برخی شیعیان در تمام عمرشان حتی یک بار توفیق زیارت آگاهانهی حضرت صاحب الامر (ارواحنا فداه) را نمییابند، برخی برای یک بار و برخی بیشتر و بیشتر موفق به ملاقات با ایشان میگردند. اما نکتهی در خور توجه این است: همچنان که ندیدن رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان معصوم (علیهم السلام) در هزار و چهارصد سال پیش برای مردم آن عصر اگر ولایتشان را قبول کرده و دستوراتشان را انجام میدادند، ضرری به کمال و سعادتشان نمیزد، اکنون نیز آن عزیز در میان ما حاضرند و زندگی میکنند و زیارت نکردنشان ضرری به کمال و سعادت نمیزند، اگر همراه با ایمان و عمل صالح باشد.
پس ما، آن عزیز عالم هستی را هم «استاد» راه کمال و سعادت و هم «حاضر» در صحنهی تربیت جانهای آماده میدانیم و به همین ملاحظه، ایشان را «استاد حاضر» میخوانیم.
موفق باشید
حاج فردوسی