سلام. یکی از اساتید حوزه به نام آقای ا… نـ… در مقالهای اثبات میکند که احادیث ردیهی صوفیگری، ساختگی است و قبل از حدیقه الشیعه در هیچ منبع روایی ذکر نشده است، پاسخ منهاج فردوسیان چیست؟
************
باسمه تعالی
سلام علیکم
1. دعوای ما با یک اسم نیست بلکه با یک جریان فکری ـ عملی است. در این جهان، یک راه برای رسیدن به کمال و سعادت وجود دارد که با نام «منهاج فردوسیان» مشخص شده است. غیر از این راه روشن و وسیع، بقیهی راهها در حقیقت، بیراهه است و با نام «صوفیه» مشخص کردهایم.
2. از آنجا که برای محکوم کردن صوفیه، از هیچیک از روایات مذمت صوفیه استفاده نشده است، رد شدن تمام روایات آن، هیچ ضرری به منهاج فردوسیان و هیچ نفعی به حال صوفیه ندارد و هیچ تغییری در مواضع منهاجی ما نسبت به صوفیه ایجاد نخواهد نمود.
3. به فرض این که تمام روایات رد صوفیه ساختگی باشد، نمیتوان وجود بیراهه و بیراههها در پیش روی انسان را انکار کرد. در اصطلاح ما، بیراهه را «صوفیه» میخوانیم.
4. برای این که تصور واضحی از صوفی و منهاجی داشته باشید، مطالعهی فرقهای صوفی و منهاجی از کتاب «آشنایی با منهاج فردوسیان» را به شما توصیه میکنم.
موفق باشید
حاج فردوسی