حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

با سلام
آیا می‌شود در دهه محرم، اهمیت بیشتر به عزاداری داد و تا نیمه شب به عزاداری بپردازیم، با احتمال این که شاید برای نماز شب بیدار نشویم یا سرحال نباشیم برای نماز شب، یا نتوانیم بین الطلوعین بیدار بمانیم؟
لطفاً راهنمایی فرمایید.

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
اشک ریختن بر مصائب حضرت سید الشهداء (علیه‌السلام)، از برترین عبادات مستحبی است. پس همچنان که در قوانین طبقه‌ی پنجم آمده، باید به آن اهمیت ویژه بدهید.
اما کارهایی مانند سینه‌زدن و زنجیرزدن با ریتم و آهنگ، از اختراعات آئینی است و در هر چند سال نیز دستخوش تغییراتی می‌شود. پس اگر حضور در مجالس عزاداری برای اشک ریختن باشد، می‌توانید در مجالس روز شرکت کنید و به بهره‌ی عظیم اشک، برسید و اگر برای کارهای اختراعی است و به امید ثواب انجامش می‌دهید، نباید آنچه آیه و روایت معتبر دارد را فدای آنچه شاید ثوابی داشته باشد، کنید.
لذا به اشک ریختن در مصائب آن حضرت در دهه‌ی عاشورا و غیر آن اهمیت بدهید، ولی نماز شب ـ که شاهراه بندگی است ـ را به کارهایی مانند سینه‌زنی و نوحه‌خوانی عوض نکنید.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است