حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سؤال: اشکال گرفتن بر منهاج فردوسیان، بدون مطالعه‌ی آثار منهاجی، چه اشکالی دارد؟

تفصیل سؤال: چرا همیشه تأکید دارید برای اشکال گرفتن بر منهاج فردوسیان، باید کتاب‌های این نظام جامع تربیتی، بویژه «آشنایی با منهاج فردوسیان»، «اصول استجماع منهاج فردوسیان» و «اصول احتیاط منهاج فردوسیان»، به دقّت مطالعه شود؟ اشکال گرفتن بر این نظام تربیتی بدون مطالعه‌ی کتاب‌های فوق، چه اشکالی دارد؟

جواب: اشکال گرفتن بر منهاج فردوسیان در صورتی منصفانه خواهد بود که با اطلاع کامل از محتوای آن باشد. کسانی که بدون مطالعه‌ی دقیق کتاب‌های اصلی منهاج فردوسیان، بر آن اشکال می‌گیرند، نادانسته خود را در معرض اتهامِ غرض‌ورزی قرار می‌دهند. کسانی که با گزینش مطالب و مطالعه‌ی ناقص، به انتقاد از این برنامه می‌پردازند، راه ناصوابی را طی می‌کنند.
اگر چنین باشد که بتوان با گزینش و بدون آشنایی کامل، اشکال گرفت، قرآن کریم را نیز می‌توان کتابی ضد هدایت معرفی نمود. حتی کسی که بدون داشتن اطلاعات اولیه، وارد تفسیر قرآن شود، می‌تواند با کنار هم گذاشتن قسمت‌هایی از آیات مختلف، قرآن کریم را کتابی ضد بشریت معرفی نماید!

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است