سلام من قصد سفر زیارتی به قم را دارم چه احتیاط هایی و مراقبت هایی را انجام دهم بروم حرم و جمکران بالاخره این مکان ها دارالشفای شیعه هستند.
************
باسمه تعالی
سلام علیکم
اولاً: حرم، ضریح، جمکران، امامزاده، مسجد و سایر اماکن مذهبی، دارالشفا به معنی این که ویروس و میکروب در آن رشد نمیکند یا از بین میرود نیست. میلهی ضریح از نظر میزان آلودگی ویروسی و میکروبی، همانند میلهی اتوبوس واحد است. فرش مسجد از نظر غبار و کثیفی، همانند فرش سایر اماکن است. کاغذ قرآن از نظر مقاومت در مقابل رطوبت و موریانه، همانند کاغذ سایر کتابهاست.
کارهایی مانند لیسیدن پنجرهی فولاد و حتی ضریح، نشان از عمق کجفهمی و بیاطلاعی از معارف ناب عترت طاهره (علیهم السلام) دارد، و جالب است که در ضمن بروز این انحراف، توصیه به تقویت ایمان و اعتقادات هم میکند!
چنین اشخاص کجاندیشی، محصول هیئتهای پرشور و کمشعور هستند؛ هیئتهایی که در انحصار مداحان پراحساس و بیسواد است. وقتی امام معصوم را در قد و قامت، چشم و ابرو، زور بازو و جور کردن شراب برای شرابخوار خلاصه میکنند، حتماً پنجرهی فولاد هم ضد باکتری، ضد ویروس و ضد میکروب است!
یادم آمد از آن صوفی که سرش را بر ضریح مطهر امام رضا (علیهالسلام) میکوبید تا جایی که پیشانیاش زخمی شد و ضریح را خونی کرد. وقتی خادمان میخواستند ضریح را تطهیر کنند، صوفی دیگری میگفت: لازم نیست، نور خورشید پاک کننده است. نور هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت، نجاست این خون را پاک میکند و نیاز به آب کشیدن نیست!!
بر اساس دکترین منهاج فردوسیان، نه تنها پنجرهی فولاد که حتی آهن ضریح و حتی لباس و کفن امام و حتی بدن امام هم میتواند آلوده به ویروس و ناقل ویروس باشد و این حقیقت، به هیچ وجه از جایگاه والای آن معلمان بشریت نمیکاهد. انتقال ویروس از آهن ضریح، هیچ ربطی به تعالیم عالیهی آن معادن نور ندارد.
معنی درست دارالشفا بودن «مرقد» امام معصوم، این است که این مرقد شریف، ما را به «مکتب» فکری و تربیتیشان راهنمایی میکند و مکتبشان، مایهی تصفیهی اعتقادات و اعمال میگردد که بهترین نوع شفاست.
ثانیاً: حرز جامع، معجونی از بهترین توصیههای اهل بیت عصمت و طهارت (علیهمالسلام) برای در امان ماندن از خطرات و صدمات است. با همراه داشتن این حرز، خود را ایمن از بلاها بشمارید.
موفق باشید
حاج فردوسی