سلام علیکم. انشاء الله که در کمال صحت و سلامت باشید.
آیا حدیث افتراق سندیت دارد؟
عن علی ابن ابی طالب، قال سمعت رسول الله «ص»: یقول ان امت موسی افترقت بعده علی احدی و سبعین فرقة فرقة منها ناجیة الخ.
علی علیه السلام میفرماید: از رسول خدا (ص) شنیدم که فرمودند: به درستی که امت موسی بعد از موسی هفتاد و یک فرقه گردیدند که از آنها یک فرقه اهل نجاتند و هفتاد فرقه دیگر در دوزخند و امت حضرت عیسی بعد از عیسی به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند که یک فرقه آنها اهل نجات و هفتاد و یک فرقه آن در دوزخند و بدرستی که امت من بعد از من زود باشد که بر هفتاد و سه فرقه تقسیم شوند که یک فرقه از آنها نجات یافته و هفتاد و دو فرقه آنها در دوزخند.
و در بعض روایات دیگر نقل شده از آن حضرت (ع) در آخر روایت میفرماید: فقلت یا رسول آله و ما الناجیه فقال «ص» التمسک بما انت و اصحابک، پس گفتم: آن فرقه نجات یافته کیانند، رسول اکرم «ص» فرمودند: آنها که چنگ بدامان تو زنند و اصحاب تو باشند اهل نجاتند.
**********
باسمه تعالی
سلام علیکم
منابعش معتبر است ولی بر سر تعیین مصداق فرقهی ناجیه، اختلاف شدیدی بین امت اسلام جاری است که هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.
از منظر دکترین منهاج فردوسیان، بسنده کردن بر فرقهی ناجیه، دون شأن است. انسان نباید فقط بر نجات از جهنم تمرکز نماید و خود را در همان سطح نگه دارد. انسان میتواند با اصلاح اعتقادات و اعمال، علاوه بر نجات از جهنم، به بالاترین درجات بهشت مشرف گردد.
بهترین فرقه، مذهب، مکتب یا به عبارت بهتر، بهترین برنامهی تربیتی برای نجات یافتن از جهنم و رسیدن به بالاترین درجات بهشت، «نظام جامع تربیتی منهاج فردوسیان» است.
موفق باشید
حاج فردوسی