حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سلام

آیا منظور از شفاعت اهل بیت (ع) شفاعت در بهشت نیست؟
به نظرم اهل بیت(ع) اهل گناه رو تحویل نگیرد که بخواهد شفاعت کند همینطور که در این دنیا به مراتب آلودگی گناه از امام عصر(عج) دور هستیم و چشم گناه بین امام را نمی بیند و برعکس به مراتب تقوا و ایمان به امام در همین دنیا نزدیک هستیم و چشم پاک هم پاک بین می شود و امام را هم میبیند و تقوا پرده ها را کنار می زند پس نتیجه به نظرم می رسد که این شفاعت منظور شفاعت در بهشت است که وقتی من در طبقه پایین هستم و در این طبقه اهل بیت(ع) نیستند و دسترسی هم به آنها ندارم اینجاست آنها شفاعت می‌کنند و ما را به فردوس و در همسایگی خودشان می برند.
آیا این نظر درست است؟

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
برای شفاعت، معانی مختلفی ذکر کرده‌اند ولی آنچه به تربیت نزدیک‌تر است، این تعریف است که شفاعت در همین دنیا با تعالیمشان اتفاق می‌افتد و در آخرت، ایمان و عمل به این تعالیم، خودش را ظهور و بروز می‌دهد و موجب ورود در بهشت و ارتقاء در درجات آن می‌گردد.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است