حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سلام استاد
در دو راهیِ گناه کنید امام زمان بیاید و گناه نکنید و زمینه را فراهم کنید تا امام بیاید سرگردان شده‌ایم. در بین این دو راهی کدام تفکر راست می‌گوید و صحیح است و در بین این دوگانگی حجتیه و تفکر حاکمیت کدام یک صراط المهدی است؟

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
اولاً: این اتهام که مؤسسان یا اعضای انجمن حجتیه چنین اعتقاد داشتند یا عمل می‌کردند که باید زیاد گناه کرد تا جهان هر چه زودتر فاسد شود و امام (علیه السلام) ظهور کنند، نادرست است و تا به حال در هیچ نوشته یا گفته‌ای از آنان اثبات نشده بلکه برعکس، بارها چنین تفکری را نادرست شمرده و از آن بیزاری جسته‌اند.

ثانیاً: وظیفه‌ی ما اصلاح اعتقادات و اعمالمان است نه ظهوراندن امام زمان (علیه السلام). تلاش برای نزدیک کردن ظهور، از بدعت‌هایی است که بعدها وارد شیعه‌ی اثنی عشریه شده و مورد تأیید دکترین منهاج فردوسیان نیست. خدای تعالی چنین وظیفه‌ای برای ما مقرر نفرموده است و در قرآن کریم و روایات معتبر، اثری از آن نیست.

ثالثاً: همواره ملازم دکترین منهاج فردوسیان باشید تا در صراط مستقیم، به سوی برترین جایگاه بهشت بتازید. ان شاء الله تعالی

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۱ نظر

  • نظری نوشته است:
  • سلام علیکم
    پس چرا در روایت از امام مهدی علیه السلام نقل شده است که:
    برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید، که در فرج من فرج شما نیز هست.
    جواب حاج فردوسی:
    سلام علیکم
    دعا برای فرج، با تلاش برای ظهوراندن فرق می‌کند. در دعا، فقط از خدا می‌خواهیم و بقیه‌ی کارها را به مصلحت او می‌سپاریم ولی در تلاش برای ظهوراندن، خودشان دست به کار می‌شوند و با عقل ناقص خود، کارهایی را انجام می‌دهند که خیال می‌کنند امر ظهور را نزدیک می‌سازد. بنا بر این، دعا برای فرج را قبول داریم و انجام می‌دهیم ولی اختراعات بشری برای نزدیک کردن ظهور را قبول نداریم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است