حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سلام
1. برای نجات از انحراف فرزندان چکار باید کرد باتوجه به اینکه هدایت فقط از جانب خداست میشه با دعا کردن به آن رسید؟
2. درباره حضرت نوح و یا بعضی از امامان که فرزندان منحرف داشتند آیا از طرف آنها دعایی نشده بود و یا اگر دعا کرده بودند چطور اجابت نشد که هم‌چنان فرزندانشان دچار انحراف بودند؟
3. بلاخره اینکه دعا بکنیم یا نه و میشه با دعا هدایت آنها را خواست؟
4. شما چه دعایی را و به چه نحو پیشنهاد می‌کنید؟
ممنون از راهنماییتون

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
1. برای نجات فرزندان از انحراف، غیر از نصیحت و مشاوره و مانند اینها، دعا هم می‌توانید بکنید. درست است که هدایت از ناحیه‌ی خداست ولی این اجازه را به ما داده است که می‌توانیم از او بخواهیم هدایتش را شامل حال شخص خاصی (مثلاً فرزندانمان) کند. پس اصل دعا کردن برای اصلاح فرزندان، اشکال ندارد.

2. به تصریح قرآن کریم، حضرت نوح (علیه السلام) برای نجات فرزندش دعا کرد ولی چون او، اهلیّت نداشت، نتوانست استجابت خداوند را دریافت کند.
توجه داشته باشید که غیر از «دعا» از طرف ما و «استجابت» از طرف خداوند، «دریافت استجابت» هم مهم است. در پاره‌ای موارد، «دعا» انجام می‌شود و «استجابت» داده می‌شود ولی به دلیل فراهم نبودن شرایط و زمینه‌ها، «دریافت» صورت نمی‌گیرد.
خدای تعالی در باره‌ی قضیه‌ی حضرت نوح نجی الله و پسرش چنین می‌فرماید: «وَ نادَى نُوحٌ رَّبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابنی مِنْ أَهْلِی وَ إِنَّ وَعْدَکَ الْحَقُّ وَ أَنتَ أَحْکَمُ الْحَاکِمِینَ» [سوره‌ی هود، آیه‌ی45]
ترجمه: و نوح پروردگار خود را آواز داد (دعا کرد) و گفت: پروردگارا پسرم از کسان من است و قطعاً وعده‌ی تو راست است (که فرمودی تو و خانواده‌ات را نجات خواهیم داد، پس نجاتش بده) و تو بهترین داورانى.
خدای تعالی در جواب دعای حضرت نوح (علیه‌السلام) چنین می‌فرماید: «إِنَّهُ لَیسَ مِنْ أَهْلِکَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَیرُ صالِحٍ فَلا تَسْئَلْنِ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّی أَعِظُکَ أَنْ تَکُونَ مِنَ الْجاهِلینَ» [سوره‌ی هود، آیه‌ی46]
ترجمه: او از اهل تو نیست! او عمل ناصالحی است! (به همین دلیل، شایستگی دریافت وعده‌ی مرا ندارد) پس، آنچه را از آن آگاه نیستی، از من مخواه! من به تو اندرز می‏‌دهم تا از جاهلان (انسان‌های احساسی و بی‌منطق) نباشی!!
در این قضیه، نوح نجی الله یادآور می‌شود که پسرم از کسان من است، نجاتش بده. خدای تعالی در جواب نفرمود: «دعای تو را نشنیدم» (مشکل در دعا) یا «بخیل هستم و نمی‌خواهم استجابت دعایت را بدهم» (مشکل در استجابت) بلکه فرمود: «او اهلیّت ندارد و نابکار است» (مشکل در دریافت استجابت).
در مورد ائمه‌ی طاهرین (علیهم السلام) نیز همین مطلب، صدق می‌کند که آنان برای هدایت فرزندانشان به طور عمومی و خصوصی دعا کرده‌اند؛ ولی وقتی فلان فرزند، ظرفیت دریافت استجابت دعا را نداشته باشد، تغییری در بیرون اتفاق نخواهد افتاد.

3. مصرّانه دعا کنید و نگویید کار از کار گذشته است. امیدوارانه دعا کنید که دعا، مغز عبادت است و اگر برای دیگران مفید نباشد و نتوانند استجابت را دریافت کنند، برای شما بسیار مفید است و برایتان ثواب زیادی خواهد داشت.

4. دعای خالصانه و جدّی، انرژی بالایی دارد که در صورت وجود مقتضی و نبودن مانع، می‌تواند آثار بزرگی بر جای بگذارد. در کنار دعای خالصانه و جدّی، می‌توانید التماس دعا نیز ثبت کنید تا این مهاجر غریب هم به قدر توان و تمرکز، با دعای سحرگاهی‌ام، شما را در رسیدن به خواسته‌هایتان یاری رسانم.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است