حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سلام
مگر این نیست که دعای مستجاب الدعوه بالاتر از عالم طبیعت و زمان و مکان و مادیاته که مستجاب میشه و اگر غیر از این باشه پس فرق دعای من و حاج فردوسی چیزی نیست پس صلاح و مصلحت برای دعای امثال ماست نه فرد مستجاب الدعوه که با شرایط دعاش مستجاب بشه.

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
تعریفی که شما از مستجاب الدعوه ارائه می‌دهید، چیزی در عرض خدای تعالی است. یعنی خداوند عالمیان به خاطر نبودن ظرفیت لازم، چیزی به کسی نمی‌دهد ولی مستجاب الدعوه دعا می‌کند و خدا مجبور می‌شود آن چیز را به آن شخص بدهد!
این تعریف از مستجاب الدعوه، شرک است و در منظومه‌ی معارف اسلام ناب، جایگاهی ندارد. مستجاب الدعوه، به این معنی است که هر گاه کسی خدا را بشناسد و به صورت جدّی از او درخواست کند، صدایش شنیده شده و حاجتش داده می‌شود.
در مقابل مستجاب الدعوه، خیلی از انسان‌ها هستند که چون خدای تعالی را به درستی نمی‌شناسند یا به صورت جدّی دعا نمی‌کنند، استجابتی برایشان در نظر گرفته نمی‌شود. دعای اینگونه افراد، در بیراهه است و هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید.
بحث «دریافت استجابت» به طور کامل، مربوط به «دریافت‌کننده‌ی استجابت» است و ربطی به «دعای مستجاب الدعوه» و «استجابت پروردگار» ندارد.
به تصریح قرآن کریم، هر گاه کسی با شرایطش دعا کند، بلافاصله خدای مجیب، جوابش را می‌دهد و استجابت را در نظر می‌گیرد؛ ولی «دریافت استجابت» می‌تواند سال‌ها به تأخیر افتد.
بنا بر این، هر کسی که خدا را می‌شناسد و جدّی دعا می‌کند، مستجاب الدعوه است و منحصر به دعای من نیست.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است