حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سلام حاج فردوسی
دیشب خوابی دیدم خیلی حالم رو بد کرده! خواب دیدم با چند نفری (حدود سه چهار نفر) در یک اتاقی هستیم و دور یک میز جمع شده ایم و درب این اتاق در سمت چپ در آنور دیواری که تا وسط اتاق جلو آمده است قرار دارد. اتاق ما گویی در فضا و در خلأ و بالا قرار دارد و بیرون این اتاق گویی جهنم است.
درب اتاق که گویی با بادی باز و بسته میشد نور زبانه‌های آتش داخل اتاق می آمد و همراه آن صدای جیغ وحشتناک اهل دوزخ با صدای جیلیز و ویلیز سوختنشان تمام وجود من و اهالی داخل اتاق را غرق وحشت و ترس کرده بود. من باخودم می‌گفتم ما که اهل دوزخ نیستیم و به آن ها ملحق نخواهیم شد پس جای ترسی از سوختن در این آتش نیست. فقط ترس سوختن آنها و صدای وحشتناک آنها ما را ترسانده است و جای نگرانی دیگری نیست. صدای جیغ و شیون آنها با صدای برشته شدنشان چنان باهم ترکیب شده بود که بسیار هولناک بود.
ناگهان یادم آمد که من باید به جایی بروم و مجبورم از رو یا داخل جهنم رد شوم که بسیار ترسیدم و ناراحت شدم. در همین حین ناگهان درب جهنم گویی با گُر گرفتن آتش باز شد و نور و آتش و صدا به ما نزدیک شد و انگار چند نفری از جهنم به داخل اتاق پرت شدند و یا چند نفری از داخل اتاق نزدیکی پرتگاه جهنم قرار گرفتند که از ترس و هول این حادثه از خواب بیدار شدم و چنان وجودم و قلبم غرق ترس شده بود که از شدت ترس می‌خواستم بمیرم!
البته دیشب که می‌خوابیدم چون شب قبل با خانمم در مورد مسأله ای بحثمان شده بود با ناراحتی خوابیدم و وقتی شب از ترس این خواب بیدار شده بودم میخواستم به همسرم بگویم چقدر راهی سخت و جهنم وحشتناکی وجود دارد و بحث ها را کنار بگذاریم و … ولی ترس و وحشت این خواب با گفتن برای کسی منتقل نمی شود تا کسی خودش نبیند و امروز در لاک خودم فرو رفته ام و دلم غصه‌دار است.

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
بر اساس اوصافی از جهنم که در آیات قرآن و روایات معتبر آمده، آنچه شما در خواب دیده‌اید، جهنم نبوده، بلکه نوعی کابوس بر اساس تصورات و تخیلات برآمده از فیلم‌های ترسناک بوده است.
آتش جهنم، روشن نیست بلکه تاریک است و زنده است و عظمتی دارد که فقط انسان‌هایی که یک بار مرده‌اند و دیگر نمی‌توانند بمیرند، از دیدن آن آتش، جان نمی‌دهند؛ ولی امثال ما که هنوز نمرده‌ایم، با دیدن جهنم یا شنیدن صدایش، قطعاً جان می‌دهیم و قالب، تهی می‌کنیم.
البته همین اندکی که دیده‌اید را قدر بدانید و با مطالعه‌ی بخش جهنم از کتاب شریف «بهشت و جهنم در منهاج فردوسیان»، شعله‌ی خوف از جهنم را در دلتان زنده نگه دارید که خیلی برکت دارد.
توجه داشته باشید که جهنم، باطن و ملکوت اعتقادات و اعمال ماست. مثلاً هر گاه دچار آتش خشم می‌شوید و اعضای خانواده را با شراره‌هایی که به صورت کلمات توهین‌آمیز و ناصواب از دهانتان بیرون می‌آید به آتش می‌کشید، نباید خودتان را مصون و محفوظ از آتشی که برافروخته‌اید، بدانید.
در هر حال، خوش به حالتان که قبل از دیدن جهنم واقعی، چیزی شبیه جهنم را در خواب به شما نشان دادند تا متنبه شده و راه اصلاح اعتقادات و اعمال را جدی‌تر در پیش بگیرید.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است