حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سلام علیکم
به تازگی خبردار شدم که یکی از دوستانم با خانم شوهرداری وارد رابطه شده و کار به زنای محصنه کشیده است. خیلی بهم ریخته‌ام و اعصابم خرد است. چه کنم و وظیفه‌ من چیه؟ این دوست من، همسر و بچه دارد و آن خانم هم همسر دارد.
ممنون از راهنمایی تون

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
در امثال این ماجرا، دو راهکار و یک توصیه دارم:
راهکار اول: برای نجات این شخص، زیاد دعا کنید.
راهکار دوم: با او رفاقت کنید تا به شما اعتماد کند. سپس گفتگو کنید و او را از عواقب دنیوی و اخروی گناه زنا آگاه سازید.
توصیه: این ماجرا، امتحان بزرگی برای شماست. خیلی مراقب ذهنتان باشید که دچار گناه سوء ظن نشوید. حکم اسلام این است که تا زمانی که ورود آلت مرد در آلت زن همانند وارد شدن میل سرمه در سرمه‌دان را با چشم خودتان نبینید، حق ندارید حتی در ذهنتان، حکم به گناهکاری آن شخص کنید.
اینجا، لغزشگاه بزرگی برای شماست. به نجات خودتان از ورطه‌ی سوء ظن، بیشتر از نجات آن شخص از ورطه‌ی زنای محصنه اهمیت بدهید.
اگر هزار اماره بر ارتکاب زنا دیدید ولی ورود آلت مرد در آلت زن را ندیدید، حکم به زنا نکنید که هلاک خواهید شد از جایی که گمانش را نداشته باشید.
به «من محوری» ایمان بیاورید و نجات خودتان را در اولویت قرار دهید. اگر شما نجات یابید و تمام مردم دنیا هلاک شوند، ضرری به شما نخواهد رسید؛ ولی اگر شما هلاک شوید و تمام مردم دنیا نجات یابند، سودی نخواهید برد.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۲ نظر

  • رهگذر نوشته است:
  • چه نکته ظریف و عالی تذکر دادین خدا خیرتان دهد که ما را آگاه و بیدار کردید که در چنین مواقع و شرایطی به جای انگشت اتهام مراقب خودمان باشیم که ناخواسته وارد امتحانی عظیم شدیدم
  • علی دوست نوشته است:
  • سلام
    اگر شخصی خودش اذعان کند به داشته رابطه و نزدیکی کردن با زن نامحرم، آیا باز نمی توان او را زناکار دانست و حتما باید دخول آلت به چشم دیده شود؟!
    جواب حاج فردوسی:
    سلام علیکم
    اقرار عاقل علیه خودش، جایز و حجت است. به عبارت دیگر، اگر کسی علیه خودش اقرار به انجام زنا کند، اگر اقرارش در حال مستی و اجبار نباشد، مسموع است.
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است