حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سلام
1. فرمودید یک جمله حاجتی آماده کنید و هزار بار با حضور قلب بگویید. آیا این هزار بار را همان روز عرفه باید گفت یا اینکه از الان تمرین کنیم و هر روز بگوییم که برای روز عرفه با تسلط و آمادگی کامل و بهتر گفته شود؟
2. آیا می توان دو تا دعا داشت که یکی دعای اصلی و دومی دعای مقدمه ساز که فرمودید؟
3. با توجه به توصیه نمونه دعا که شخصی فرمودید و برای حقیر جا نیفتاد، با این توضیح جلسه آیا درخواست دوم و مقدمه ساز را می توان به جای آن موضوعاتی که توصیه فرمودید موضوعی را انتخاب کنم که مانع مقصد شده است؟ که اینگونه مانع برای من رفع شود که بتوانم به مقصدم برسم هر چند شاید عضو خانواده تمایل به آمدن به این مقصد اعلی را نداشته باشد.
4. آیا بهتر نیست اینگونه دعا کنیم که خدایا عافیت در همه امور دنیوی و اخروی را نصیب من و خانواده و دوستانم و ... بکن. به نظر جامع دعاهاست و همچنین عاقبت خودم و خانواده و دوستانم را ختم به خیر کن؟

**************
باسمه تعالی

سلام علیکم
جواب 1: خیلی خوب است که دعایتان را آماده کنید و هر روز و ساعت بگویید تا در روز عرفه و مظان استجابت دعا، به راحتی بتوانید بر آن تمرکز کنید.
جواب 2: هیچ اشکال ندارد که بیش از یک دعا داشته باشید؛ ولی همواره دعای اصلی‌تان باید رسیدن و سکونت دائم در فردوس اعلا باشد.
جواب 3: می‌توانید هر چیزی که بودن یا برطرف شدنش برای رسیدن به فردوس اعلا لازم است را دعای فرعی‌تان قرار دهید.
جواب 4: دعا به طور مطلق، خوب و عبادت است؛ ولی از منظر دکترین منهاج فردوسیان، مهم‌ترین خواسته‌ی یک منهاجی، سکونت در فردوس اعلاست. دعای اصلی‌تان را رسیدن به فردوس قرار دهید.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۱ نظر

  • سید هاشم نوشته است:
  • در پاسخ سوال چهارم نکته ای وجود دارد و آن اینکه وقتی ما درخواست فردوس اعلا را می کنیم که جای خاص بهشت است و خاصان آنجا ساکن هستن این خاصان در دنیا مورد آزار و گرفتاری قرار گرفتند و طبیعتا رسیدن به فردوس با این سختی های دنیا همراه است پس آیا بهتر نیست در کنار درخواست رسیدن به فردوس اعلا دعای عافیت در همه امور دنیوی و اخروی را بکنیم که مسیر دنیوی این سفر نیز هموار شود؟
    جواب حاج فردوسی:
    سلام علیکم
    درخواست عافیت را ضمیمه‌ی تمام دعاهایتان کنید حتی رسیدن به فردوس اعلا.
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است