حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

وظیفه ما در برابر توهین و آتش زدن به قرآن چیست؟
آیا باید واکنش قلبی داشته باشیم که به کتاب مقدسمان توهین شده است؟ یا اینکه بی خیال رد شویم برویم و بگوییم سیاسی هست و مربوط به حاکمان ما است؟

************
باسمه تعالی

سلام علیکم
توهین به قرآن کریم، که سراسر نور و هدایت و خیر است، از ریشه‌ی جهل است و در پاره‌ای موارد، عکس العملی به بدرفتاری مسلمانان است.
به عبارت دیگر، وقتی مسلمانان با استناد به بخشی از آیات قرآن، دست به ظلم و فساد می‌زنند، موجب جریحه‌دار شدن احساسات ناآگاهان شده و منجر به توهین و آتش زدن این کتاب باعظمت می‌شود.
بهترین واکنش به توهین به قرآن کریم، «روشنگری» است. به هر مقداری که می‌توانید، کاری کنید مردم جهان، حساب قرآن کریم را از حساب رفتارهای نادرست مسلمانان افراطی، جدا کنند.
مسأله‌ی توهین به قرآن کریم را باید ریشه‌یابی کرد و ریشه‌ها را درست نمود و با برخوردهای سلبی و بگیر و ببند، نه تنها کاری درست نمی‌شود که خیلی خراب‌تر می‌گردد. گاهی اوقات، این حاکمان کشورهای اسلامی هستند که با ظلم کردن به نام دین، موجب مخدوش شدن چهره‌ی قرآن و اسلام می‌شوند. گاهی اوقات، عالمان دینی با فتاوای بی‌پایه و اساس، موجب خدشه‌دار شدن سیمای نورانی دین و قرآن می‌گردند.
به هر مقداری که قدرت دارید، در روشنگری ناآگاهان بکوشید و هیچگاه از روشنگری، خسته نشوید تا در قیامت، در محضر قرآن کریم، سربلند و روسفید باشید.

موفق باشید
حاج فردوسی

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۴ نظر

  • سید هاشم نوشته است:
  • فرمودید در این زمینه روشنگری کنیم لطفا یک نمونه را در قالب مثال بیان کنید که با توجه به فضای مجازی گسترده ای که وجود دارد بتوانیم الگو گیری کنیم و این روشنگری را انجام دهیم
    جواب حاج فردوسی:
    سلام علیکم
    اگر به زبان‌های خارجی آشنایی دارید، می‌توانید مقالاتی به زبان‌های دیگر، بنویسید یا ترجمه کنید و در فضای مجازی منتشر نمایید.
    موفق باشید
  • جلال نوشته است:
  • با ورود رسمی و اعتراض شدید عراق به ماجرای قرآن سوزی و نامه آقای سیستانی به دبیر کل سازمان ملل سوئد سریعا عذرخواهی کرد و سازمان ملل هم همسو با عراق شد
    اما چرا هر وقت ایران در چنین موضوعاتی ورود می کند نه اینکه عذرخواهی نمی کنند بلکه گستاخانه تر هم می شوند؟
    هر دو کشور شیعی هستند و ایران اولین کشور شیعی و منادی شیعه است نه عراق چرا این بار حرف عراق بیشتر تاثیر گذار بود
    جواب حاج فردوسی:
    سلام علیکم
    ایران در دنیا، نماینده‌ی اسلام سیاسی است و حتی واکنش‌های مذهبی‌اش هم سیاسی فرض می‌شود ولی کشورهایی مثل عراق، اگر واکنش مذهبی داشته باشند، غیر سیاسی تلقی شده و مسموع دولت‌ها و ملت‌هاست.
    موفق باشید
  • مصطفی نوشته است:
  • در بحث قرآن سوزی نکته ای مطرح است اینکه این کار باعث ضعیف شدن اعتقادات نسل جوان میشود و می گویند اگر قرآن معجزه واقعی بود پس چرا از خودش دفاع نکرد و آتش مثل آتش ابراهیم خاموش نشد و یا اینکه چرا بلایی سر آتش زنندگان قرآن نیامد؟
    و از طرفی اینکه نکته هم مطرح می شود که می توان گفت این قرآن کاغذی یک وسیله و یک ابزار است نه قرآن حقیقی چرا که این قرآن کاغذی را یزید و ابن ملجم ها هم خواندند و داشتند اما قرآن حقیقی را در قلبشان نداشتند و به آن عمل نکردند پس آیا می توان گفت چون قرآن کاغذی و از نگاه ابزار و وسیله است این قرآن مانند سایر کتب بی دفاع از خود است اما قرآن واقعی آن قرآنی است که در سینه پیامبر ص و مومنین است و چنانچه به آن قرآن کسی آسیب بزند اعجازها خواهد دید؟
    جواب حاج فردوسی:
    سلام علیکم
    بله همینطور است.
    موفق باشید
  • مصطفی نوشته است:
  • اینجا این سوال مطرح می شود که کدام قرآن را آتش زدند؟ قرآن کاغذی یا قرآن حقیقی
    یکی عکس کاغذی مرا آتش زده خود حقیقی مرا که آتش نزده هر چند توهینی محسوب می شود اما نیاز به اعجاز ندارد که قران قدرت نمایی کند
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است