حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سؤال: آیا اصحاب منهاج فردوسیان را می‌توان از رفتارشان شناخت؟

تفصیل سؤال: برخی طبقات دینی، رفتارهای مخصوصی در جامعه دارند. مثلاً صوفی‌ها وقتی به هم می‌رسند، «صفا» [1] می‌کنند. آیا اصحاب منهاج فردوسیان، دارای رفتارهای خاصی هستند که بتوان آنان را از نحوه‌ی رفتارشان شناخت، یا رفتارشان مانند سایر مسلمانان است؟

جواب: رفتارهای اصحاب منهاج فردوسیان، حد اقل و حد اکثر دارد. حد اقل آن، مراعات قانون‌های رفتاری در طبقات اول تا چهارم است. مثلاً حد اقل در منهاجیون و منهاجیات این است که با نامحرم ـ هر چند از اقوامشان باشد ـ دست نمی‌دهند و روبوسی نمی‌کنند. اما حد اکثر آن، مراعات قانون‌های رفتاری در طبقات هفتم تا دهم است. مثلاً منهاجیون در هنگام ملاقات، به یکدیگر سلام می‌کنند،‌ با یکدیگر دست می‌دهند و پیشانی یکدیگر را می‌بوسند.
……………………………..
[1] صفا کردن: نوعی دست یکدیگر گرفتن است، مثل کسانی که می‌خواهند مچ بیاندازند (مچ یکدیگر را بخوابانند). در این حالت، هر کدام، بند آخر شست طرف مقابل را می‌بوسد.

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است