حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سؤال: آیا اصحاب منهاج فردوسیان، باید عُشریّه بدهند؟

تفصیل سؤال: آیا مانند برخی فرقه‌های تصوّف که صوفیان، یک دهم درآمدشان با نام «عُشریّه» را به قطب می‌دهند، اصحاب منهاج فردوسیان باید قسمتی از درآمد خود را به حاج فردوسی یا دفتر مرکزی منهاج فردوسیان بدهند؟

جواب: یکی از بدعت‌های صوفیه، گرفتن یک‌دهم از در آمد صوفیان است و ادعا میکنند پرداخت این مبلغ، از دادن خمس و زکات شرعیِ مال، کفایت می‌کند! یعنی اگر صوفی یک‌دهم از درآمد خود را به قطب و خانقاه مرکزی فرقهشان بپردازد، دیگر نیازی به این که خمس بدهد یا زکات بپردازد، ندارد‌.
حاج فردوسی و دفتر مرکزی منهاج فردوسیان از اینگونه بدعتها و بدعت‌گذارانش بیزارند و دادن و گرفتن مال به این صورت را مشمول نهیِ قرآنیِ
«وَ لا تَأْکلُوا أَمْوالَکُمْ بَینَکُمْ بِالباطِل‏» [ سوره‌ی نساء، آیه‌ی 29]
ترجمه: اموال همدیگر را به ناروا مخورید.
می‌شمارند‌.
پس با صراحت و قاطعیت اعلام ‌می‌شود هیچگونه کمک مادی اعم از نقدی و غیر نقدی به هیچ عنوانی، مانند «حق عضویت» یا «شهریه» از اصحاب منهاج فردوسیان دریافت نمی‌شود و هیچ وقت نباید دریافت شود‌.
البته پرداخت خمس بر طبق رساله‌ی توضیح المسائل، به جای خود محفوظ است‌. همچنین پرداخت زکات برای کسانی که زکات به آنان تعلق میگیرد، با شرایط خاص آن، باید صورت گیرد و ربطی به دفتر مرکزی منهاج فردوسیان و حاج فردوسی ندارد‌.

 

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است