حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

سؤال: چه کسانی مخاطب اصلی منهاج فردوسیان هستند؟

جواب: شکی نیست که قواعد نظری و قوانین عملی منهاج فردوسیان برای مخاطب خاص طراحی شده است‌. از یک منظر می‌‌توان مخاطبین را به دو گروه تقسیم کرد؛

1 ـ کسانی که بنای زندگی‌‌شان را بر «رضایت نفس» قرار داده‌‌اند و همواره در حال گریز از معنویات هستند یا دل به حداقل معنویت خوش دارند‌.

2 ـ کسانی که بنای زندگی‌‌شان را بر «رضای پروردگار متعال» قرار داده‌‌اند و علاقه‌‌مند به معنویات می‌‌باشند؛ گرچه گاه‌گاهی در جهت رضای نفس هم قدم بر می‌‌دارند‌.
مخاطب منهاج فردوسیان، گروه دوم هستند‌. این نظام تربیتی با دسته‌‌ی اول کاری ندارد‌. تمام برنامه‌‌ها و دستورالعمل‌‌ها برای کسانی است که به زبان حال و با تمام وجود می‌‌گویند:‌‌ ای خدای بزرگ و‌‌ ای استاد اعظم «از تو به یک اشارت، از ما به سر دویدن».
کمال‌‌طلبان و سعادت‌‌خواهانِ گرم‌‌رَوی که آتشِ طلب در جانشان شعله کشیده و طالب کوی حق و در پی یافتن حقیقت هستند،‌ گروه هدف منهاج فردوسیان‌‌‌‌اند‌.

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است