حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

بِسمِ اللهِ وَ بِاللهِ
وَ فِی سَبِیلِ الله وَ الحَمدُ للهِ
وَ الصَلَوةُ عَلَی رَسُولِ اللهِ وَ عَلَی آلِهِ آلِ اللهِ
وَ أفضَلُ التَّحِیاتِ عَلَی بَقِیةِ اللهِ وَ اللَّعنُ الدَّائِمُ عَلَی أعدَاءِ اللهِ
مُرتَقِباً لأمرِ اللهِ وَ مُرتَجِیاً لِفَضلِ اللهِ، وَ عَلَی المِنهَاجِیّینَ وَ المِنهَاجِیّاتِ سَلامُ اللهِ [1]‏

این کتاب، به غرض بازتعریف تمام مفاهیم اساسی و مهم دینی برای پالایش و پیرایش از انحرافات عرفا و صوفیه، تدوین گردید؛ مفاهیمی همچون اخلاص، فنا، بقا، بهشت و جهنم، وحدت وجود و نیت.
نقش مفاهیم راهبردی در ساختن شخصیت انسان، همانند نقش مصالح در ساختن ساختمان است. هر گاه برای ساختن یک بنا، از مصالح فاسد استفاده شود، یا آن بنا ساخته نمی‌شود و یا اگر ساخته شود، دوام و قوام لازم را نخواهد داشت.
همچنین می‌توان نقش مفاهیم راهبردی در ساختن انسان را به مواد غذایی در ساختن غذا تشبیه کرد. هر گاه مواد اولیه برای تهیه‌ی غذا، فاسد باشد، غذای تهیه شده از مواد فاسد نیز فاسد خواهد بود و خوردنش، موجب مریضی و حتی مرگ، خواهد گردید. با این حساب، توجه جدی به بازتعریف مفاهیم راهبردی، یکی از ضرورت‌های امر تربیت و رساندن به کمال و سعادت می‌باشد.

وَ آخِرُ دَعوَانَا أَن الحَمدُ لله رَبِّ العَالَمِین
قم مقدسه ـ حاج فردوسی
دی‌ماه 1393 خورشیدی

…………………………………………
[1] ترجمه: به نام خدا و با یاری خدا و در راه خدا [آغاز می‌کنم] و ستایش برای خداست و درود بر پیامبر خدا و بر خاندانش و برترین تحیت‌ها بر باقی‌مانده[‌ی پیامبران و امامان] و لعنت پیوسته بر دشمنان خدا باد. در انتظار فرمان خدا و امیدوار به فضل خدا [هستم]. و سلام خدا بر مردان و زنان منهاجی باد.

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است