حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

افتخار شیعیان در این است که دین خدا را به صورت مستقیم از لبان مبارک ائمه‌ی هدا (علیهم‌السلام) بویژه امام باقر و امام صادق (علیهما ‌السلام) دریافت نموده و ثبت و ضبط کرده‌اند. چهارصد کتاب که به «اصول اربعمأة»‌ مشهور است، در زمان خود معصومین (علیهم‌السلام) تدوین شده و بر آن بزرگواران عرضه و تصحیح گردیده است. پس چیزی به نام «سینه به سینه»، رسمیّت ندارد و اگر به نحوی وجود داشته باشد، مربوط به قرون اولیه‌ی اسلام، حد اکثر تا قرن پنجم و ششم هجری قمری بوده است. بعد از این ایام، نمی‌توان چیزی به عنوان «سینه به سینه» را قبول کرد. حتی مجموعه‌های روایی‌ای مانند: «بحار الانوار»، «الوافی» و «مستدرک الوسائل»، فقط دسته‌بندی روایات منابع و مصادر قبل از خویش هستند و در آنها از احادیث سینه به سینه، خبری نیست.
با این مقدمه، احادیث «سینه به سینه‌»ای که برخی معاصرین ادعا می‌کنند و انحرافات فکری و عملی خود را منسوب به آن می‌نمایند، هیچ جایگاهی در منهاج فردوسیان ندارد. علاوه بر این که اگر چنین دری باز شود، سنگ روی سنگ نخواهد ماند و هر کسی خواهد توانست با استناد به چند عبارت عربی ساختگی، ادعا کند که احادیثی سینه به سینه به او رسیده که به دست هیچ محدث معتبر و فقیه خبیری نرسیده است! و در طول هزار و دویست سال، از چشم اهل حدیث و بزرگان و استوانه‌های علمی شیعه، به دور مانده است!
پس اعتقاد به «حدیث سینه به سینه» دروازه‌ای وسیع برای ورود شیطان به معارف وحیانی و الهی است. کسی که اعتقادات و احکام عملی خود را در این زمان و بعد از گذشت دوازده قرن از عصر حضور، از حدیث سینه به سینه بگیرد، بدون شک، در انحراف روشن و خطای نابخشودنی است و قدم به قدم، دچار لغزش و سقوط خواهد گردید.

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است