حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

⚡️ دورهمی منهاجی‌ها
🌿 جلسه‌ی سی و چهارم
🌼 ۵ مرداد ۱۴۰۲

👈 مرثیه‌ی حضرت اباالفضل العباس (علیه‌السلام)
👈 تا زمانی که سوء ظن‌ها را به حسن ظن تبدیل نکنیم، در شرایط کنونی‌مان خواهیم ماند.
👈 هشداری که «خلود کافران در جهنم» برای ما دارد.
👈 با عبور از دروازه‌ی مرگ، چیزی در «من»، عوض نمی‌شود.
👈 باید شهید باشید تا شهید شوید. باید مثل شهید زندگی کنید تا مردنتان شهادت باشد.
👈 بعضی تصاویر بد، در ذهن و جانمان حکاکی شده است.
👈 غل و زنجیرها مخصوص آخرت نیست بلکه همین الان موجود است.
👈 تمام اشیاء و حیوانات، متوجه شخصیت ما و تصاویر ذهنی ما می‌شوند.
👈 تصاویر خوب اگر منجر به عمل صالح نشود، توهم و بی‌ارزش است.
👈 کسی که موسیقی گوش می‌دهد، دچار چه سوء ظنی است؟
👈 ما در اعتقاداتمان خیلی مشکل داریم.
👈 معنی «مثبت و منفی» بر اساس نظام معرفتی وحی.
👈 بخشی از تصاویر ذهنی، به مرور زمان، تغییر می‌کند.
👈 ساخته شدن شخصیت، نیاز به زمان زیادی دارد.
👈 نقدی بر اعتقاد برخی از فرقه‌های صوفیه به حلال بودن لواط.
👈 آیا در روایات، از «سینه‌زنی» و «زنجیرزنی» نهی شده است؟
👈 آیا طبل عزا، حق الناس ایجاد می‌کند؟
👈 بهترین نوع عزاداری به چه شکلی است؟
👈 در سند روضه‌های سوزناک، کنکاش نکنید.
👈 تأثیر علمای دین بر نشر و استقرار خرافات.
👈 «منهاج فردوسیان» فرقه نیست ولی مذهب هست.
👈 ذکر دو نمونه از تفاوت‌های مذهب منهاجیه با سایر مذاهب شیعی.
👈 نیت شما در دفاع از خودتان چه بود؟
👈 چرا نباید دلمان برای گذشته‌ها تنگ شود؟

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۱ نظر

  • سعید نوشته است:
  • سلام علیکم
    لطفا برایمان بفرمایید؛
    سوره‌ی مسد چه پیام تربیتی‌‌ و درسی برای ما دارد؟!
    به عبارت دیگر از این سوره‌ی مبارکه چه دستورالعمل و قاعده نظری یا قانون عملی در منهاج فردوسیان استخراج می شود؟
    جواب حاج فردوسی:
    سلام علیکم
    جواب شما در نشانی زیر منتشر شده است:
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است