حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

حاج فردوسی

معلم معنویت و مؤلف منهاج فردوسیان

قال حذیفة الیمان: أسَرَّ إلَی رَسولُ اللهِ (صلّی ‌الله علیه و آله و سلّم) حَدیثاً فِی النّارِ، فَقالَ: یا حُذَیفَةُ، إنَّ فی جَهَنَّمَ لَسِباعاً مِن نارٍ، وَ کلاباً مِن نارٍ، وَ کلالیبَ مِن نارٍ، وَ سُیوفاً مِن نارٍ، وَ إنَّهُ یبعَثُ مَلائِکةٌ یعَلِّقونَ أهلَ النّارِ بِتِلک الکلالیبِ بِأَحناکهِم، وَ یقَطِّعونَهُم بِتِلک السُّیوفِ عُضواً عُضواً، وَ یلقُونَهُم إلى تِلک السِّباعِ وَ الکِلابِ، کُلَّما قَطَعوا عُضواً عادَ مَکانَهُ غَضّاً جَدیداً»

حذیفة بن یمان می‌گوید: رسول خدا‌ (صلّی ‌الله علیه و آله و سلّم): درباره‌ی آتش [جهنم] سخنی را نهانی با من در میان نهادند؛ فرمودند: «ای حذیفه، در جهنم درندگان و سگ‌ها و چنگک‌ها و شمشیرهایی از آتش وجود دارد. فرشتگانی فرستاده می‌شوند و دوزخیان را از کمرهایشان به آن چنگک‌ها آویزان می‌کنند و با آن شمشیرها اعضایشان را می‌بُرند و جلوی آن درندگان و سگ‌ها می‌اندازند، و هر عضوی را که قطع کنند، عضو جدیدی به جای آن می‌روید».

[صفة النار ابن ابی دنیا، صفحه‌ی 86؛ دُرّ المنثور، سیوطی، جلد 2، صفحه‌ی 569]

تعداد نظراتی که بر این مطلب نوشته شده است: ۰ نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب، اظهار نظر می‌کند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
این وبگاه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شماره‌ی شامد: «1 - 1 - 769104 - 65 - 0 - 3» ثبت شده و تابع قوانین مکتوب جمهوری اسلامی ایران است. / مطالب این وبگاه، وقف عام بوده و نشر آن، حتی بدون نام، آزاد است